جوان ۱۶ ساله بر اثر انفجار ترقه در شهر بن چهارمحال و بختیاری مصدوم شد
22 اسفند 1402 - 19:00
بازدید 27
2
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از مصدوم شدن جوان ۱۶ ساله بر اثر انفجار ترقه در شهر بن خبر داد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمود شمسی‌پور با اعلام این خبر افزود: بامداد روز ۲۲ اسفند نوجوان ۱۶ ساله در اثر ترکیدن ترقه مصدوم شد.

وی از اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه خبر داد و گفت: کارشناسان عملیاتی اورژانس استان پس از انجام اقدامات درمانی مناسب مصدوم را که از نواحی دست، پا، صورت و گوش دچار مصدومیت شده بود را برای انجام اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل کردند.

شمسی‌پور با تاکید جدی به رعایت نکات ایمنی، برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه‌ سوری آخر سال افزود: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل شود و یا در صورت شدید بودن مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

وی اظهار داشت: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی، افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال دهید، سپس سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی و در صورت وجود مصدوم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه، اطلاع دهید.

وی با اشاره به اینکه در حواث چهارشنبه آخر سال پارسال ۱۱ نفر دچار مصدومیت شدند، افزود: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر کارشناس و تکنسین اورژانس در استان آماده خدمات‌رسانی به مردم به خصوص در حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال و روزهای پایانی سال نوروز هستند.

۵۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ استان از جمله ۱۹ پایگاه شهری و ۳۹ پایگاه جاده‌ای از صبح سه‌شنبه به صورت آماده‌باش هستند.

بیشتر بخوانید:
هشدارهایی برای یک چهارشنبه سوری همره با کرونا
جان باختن یک نفر بر اثر انفجار موادمحترقه در همدان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.