حضور دوباره داور چهارمحال و بختیاری در شهرآورد / این بار اتاق کمک داور ویدئویی
23 اسفند 1402 - 16:00
بازدید 54
4
دیدار ۲ تیم مطرح فوتبال ایران در حالی چهارشنبه شب برگزار می شود که باز هم نام داور چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از ارکان مسابقه استقلال و پرسپولیس مطرح شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در هفته جاری ۱۹ اسفندماه اعلام کرد که موعود بنیادی‌فرد در شهرآورد(دربی) ۱۰۳ در اتاق VAR حضور خواهد داشت.

پیش از این نیز در شهرآورد پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه نام موعود بنیادی‌فرد از چهارمحال و بختیاری بر سر زبان‌ها افتاد.

شهرآورد ۱۰۲ پایتخت برای نخستین با استفاده از کمک داور ویدئوی برگزار شد و تنها داور بین‌المللی که لایسنس VAR را داشت، موعود بنیادی‌فرد داور اهل چهارمحال و بختیاری بود که قضاوت قابل قبولی را نیز از خود به نمایش گذاشت.

موعود بنیادی‌فرد امسال پیش از این مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بود که اکنون نام وی به عنوان داور اتاق VARدر باری استقلال و پرسپولیس مطرح شده است.

بنیادی‌فرد تاکنون سه بار به عنوان داور قضاوت دربی حساس پایتخت را برعهده داشته است و علاوه بر آن از سال یک بار نیز در سال ۹۶ به عنوان داور چهارم در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

به غیر از موعود بنیادی‌فرد، داوران دیگر این استان از جمله یدالله جهانبازی نیز از چهارمحال و بختیاری به عنوان داور وسط دربی حضوری پررنگ داشت.

جهانبازی در دوم آذرماه سال ۹۳ دربی هشتادم را قضاوت کرد که در آن بازی حساس نمره قبولی گرفت اما سه سال بعد از دنیای داوری خداحافظی کرد و به جرگه ناظران داوری پیوست.

جهانبازی علاوه بر داوری وسط در سالهای گذشته ۲ باز داور چهار دیدار استقلال و پرسپولیس بود که در آن ۱۵ شهریورماه ۹۲ علی رضا فغانی داور وسط این دیدار بود.

به غیر از یدالله جهانبازی که اکنون رییس کمیته داوران فوتبال چهارمحال و بختیاری است ، سعید زارع نیز از دیگر داوران این استان در دربی های پایتخت بوده است.

سعید زارع در دربی ۸۱ به همراه تورج حق وردی کمک یک دیدار شهرآورد تهران بود و بهترین عملکرد را در آن بازی از خود به نمایش گذاشت و اشتباه داوری به نام او ثبت نشد.

علاوه بر موعود بنیادی‌فرد، در هفته بیستم قهرمان نجفی به عنوان کمک داور دیدار پیکان تهران – ملوان بندرانزلی و وحید زمانی به داور وسط دیدار فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان و میثم حیدری داور چهارم دیدار ذوب آهن اصفهان – استقلال خوزستان حضور دارند.

VAR مخفف Video assistant referee یا کمک داور ویدیویی است که در این سیستم به جای تصمیم‌گیری به صورت سه نفره مسوول گرفتن تصمیمات هستند آنها اینکار را با بررسی ویدیو اتفاقات افتاده انجام می‌دهند و از آن برای چهار وضعیت گل‌ها، کارت قرمز ، پنالتی‌ها و دادن کارت به بازیکن استفاده می‌کنند.

موعود بنیادی‌فرد، میثم حیدری و وحید زمانی به عنوان داور و قهرمان نجفی، حمید نادری و بهمن عبداللهی به عنوان کمک داور از چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

بیشتر بخوانید:
تغییر سبک اوسمار و امید به برد در دربی۱۰۳
خطای هاله ای داوری و حسرت پسادربی ۱۰۲

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.