صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام تایید شد
26 اسفند 1402 - 22:45
بازدید 41
4
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران بر اساس اعلام شورای نگهبان تائید شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: مسعود صیدی اظهار کرد: بنا بر اعلام رسمی شورای نگهبان فرایند انتخابات استان ایلام در ۲ حوزه انتخابیه ایلام( شمال استان) و دهلران(جنوب استان) مورد تایید این شورا قرار گرفت.

وی افزود: با پایان یافتن شمارش آرا و اعلام اسامی نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مردم، نامزدها و هواداران آنها در مدت معین یک هفته بعد از اعلام نتایج فرصت داشتند مستندات خود را در سامانه مردم ناظر برای عامه مردم و سامانه داوطلب برای نامزدها ثبت کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام بیان کرد: مستندات ثبت شده در سامانه‌های مردمی ناظر و داوطلب، بدون دخالت استان و مستقیما توسط شورای نگهبان مورد بررسی و صحت سنجی قرار گرفت.

صیدی یادآور شد: در نهایت شورای نگهبان با بررسی شکایات نامزدهای انتخاباتی و گزارشات مردمی، صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه ایلام و دهلران را تائید کرد.

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه از تائید صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۲ حوزه انتخابیه در ۱۱ استان کشور از جمله ایلام خبر داد.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام در شمال استان شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، مهران، ایوان، ملکشاهی، چوار و هلیلان و حوزه انتخابیه دهلران در جنوب استان شامل شهرستان‌های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.

استان ایلام سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار شد.

فریدون همتی با کسب ۳۵ هزار و ۱۳۱ رای و سارا فلاحی با کسب ۳۴ هزار و ۹۲۱ رای از ۱۵۸ هزار و ۱۴۳ کل آراء ماخوذه صحیح به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه ایلام و اسداله چراغی با ۳۱ هزار و ۵۹۵ از کل آراء ماخوذه صحیح به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه دهلران راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی شدند.

بیشتر بخوانید:
تحلیلی بر انتخابات مجلس دوازدهم در ایلام / از چیدمان سیاسی تا وضعیت مشارکت و نفش ایلات و طوایف در انتخابات
تحلیلی بر روند انتخابات دوازدهم در ایلام/نمایندگان توانمند ،مجلس کارآمد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.