کردستان آماده ورود مسافران نوروزی است/پیش‌بینی افزایش ١۵ درصدی ورود گردشگر
27 اسفند 1402 - 11:17
بازدید 42
2
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از مسافران در استان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود، ورود مسافران و گردشگران به استان در نوروز ۱۴۰۳ با افزایش ۱۵درصدی روبرو شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به‌گزارش گفتمان: منصور مهرزاد روز یکشنبه درجلسه ستاد خدمات سفر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باتوجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز، برنامه‌های متنوعی در اماکن تاریخی و گردشگری برای مسافران و گردشگران استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نظافت و آماده‌سازی موزه‌ها و بناهای تاریخی استان، عقد قرارداد با جامعه و انجمن راهنمایان گردشگری برای حضور در محوطه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان، برنامه‌ریزی برای گشت‌های شهری، تعیین شهرهای مکمل سفر، تکمیل اطلاعات سایت کردتوریسم و تهیه کیوآرکُد برای دسترسی آسان گردشگران و استانداردسازی ٨٠ درصد واحدهای اقامتی و پذیرایی از جمله مهمترین برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند صنعت‌گران توانمند کردستانی در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، سقز، بانه و مریوان برپا می‌شود و مسافران و گردشگران می‌توانند از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌ منظور راهنمایی گردشگران در این ایام، بیش از ٧٠ هزار اقلام تبلیغاتی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه شده است که در اختیار مسافران گذاشته خواهد شد.

مهرزاد یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات در مراکز اقامتی، از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در استان بوده است.

وی ادامه داد: در صورت برگزاری هرگونه برنامه و مراسم فرهنگی باید مجوزهای لازم از فرمانداری‌ شهرستان‌ها اخذ و به دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان اطلاع داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه به‌منظور تسهیل سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠٣، هیچ‌گونه افزایش نرخی در مراکز اقامتی استان نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر بیش از پنج‌هزار و ۵۰۰ تخت در مراکز اقامتی دارای مجوز استان مهیا است و برنامه‌ریزی ما برای فراهم کردن ۲ برابر این ظرفیت با همکاری اعضای ستاد به‌صورت موقت برای ایام تعطیلات نوروز است.

وی تاکید کرد: همچنین باید آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان توسط اعضای کمیته‌ تخصصی اسکان و نظارت به‌صورت روزانه به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان ارائه شود.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی و تعامل مناسب میان سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد، شاهد ارائه خدمات شایسته و مطلوب به مسافران و گردشگران در استان باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.