مدیران از پرداختن به حاشیه‌های آسیب‌زا پرهیز کنند
28 اسفند 1402 - 15:00
بازدید 15
2
استاندار کردستان: استاندار کردستان جامعه ایثارگران شاغل در ادارات را جزو نیروهای کارآمد هر نهاد و سازمانی خواند و گفت: در شرایط کنونی مهمترین رسالت همه این است که فرصت سوزی نکنیم و سرگرم حواشی آسیب زا نشویم.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در دیدار با فرزندان ایثارگر و شاهد شاغل در بانک کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: معتقدم هر کسی برای نعمتی به اندازه ای ارزش قائل است که برای آن زحمت کشیده و سرمایه گذاری کرده باشد.

زارعی کوشا جامعه ایثارگران شاغل در ادارات را جزو نیروهای کارآمد هر نهاد و سازمانی خواند و بیان کرد: در شرایط کنونی مهمترین رسالت همه این است که فرصت سوزی نکنیم و سرگرم حواشی آسیب زا نشویم.

وی با اشاره به اینکه نعمتی که بدون هزینه بدست آید، قدر آن دانسته نمی شود، افزود: از آنجا که خانواده شهدا و ایثارگر بیشترین سرمایه گذاری را در نظام کرده‌اند این افراد بیشتر از دیگران قدر انقلاب را می دانند و صادق‌ترین و امین‌ترین افراد نسبت به نظام هستند.

استاندار کردستان با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگر در کشور ما مظلوم و در کردستان مظلوم تر هستند، ادامه داد: به دلیل نقص و ضعفی که در مدیرت و برنامه ریزی و رسانه های ما وجود داشته است خیلی ها تصور می کنند خانواده شهدا سر سفره بی منت نشسته اند و به هیچ کسی پاسخگو نیستند.

زارعی کوشا اضافه کرد: جامعه ایثارگران جزو نیروهای کارآمد شاغل در ادارات جزو صادق ترین و امین ترین افراد نسبت به نظام هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته به دلیل اغتشاشات پیش آمده بسیار از مشاغل در حوزه های مختلف آسیب دیدند و امسال تلاش کردیم هم فضای اجتماعی و هم اقتصادی را با وجود همه محدودیت های آن، ترمیم کنیم.

استاندار کردستان گفت: سیاست انقباضی بانک مرکزی به استان های کم برخورداری هم چون کردستان آسیب زده و نیاز است چنین استانی مستثنی از این سیاست در نظر گرفته شود.

زارعی کوشا ادامه داد: بانک کشاورزی کردستان جزو بانک هایی در استان است که میزان مصارف آن بیشتر از منابعش بوده و این نشان می دهد نماینده استان در بانک بوده اند نه برعکس آن.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای شاخص های مختلف سال ۱۴۰۲ برای کردستان سال موفقیت آمیزی بوده است، گفت: نرخ بیکاری در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش یافت و از این نظر رتبه نخست کشور را بدست آوردیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری ۶ دهم درصد بود که کردستان هفت برابر میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری را در پاییز داشته است، اظهار کرد: در زمستان امسال هم نرخ بیکاری در استان از ۲۰.۵ درصد سال گذشته به ۱۴.۵ درصد و به عبارتی ۶ درصد کاهش نرخ بیکاری، رسیده ایم.

اشتغالزایی ۶۷۱ نفر با تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این دیدار با اشاره به اینکه منابع کل سیستم بانکی کشور ۵۰۳ همت است،اظهار کرد: ۴۳ همت سهم منابع بانکی استان است و به عبارتی کمتر از یک درصد کل منابع کشور را دارد.

اسماعیل حیدری با بیان اینکه میزان منابع بانکی بانک کشاورزی کشور ۳۱ همت بوده که سهم کردستان در این رابطه پنج همت است، اضافه کرد: میزان مصارف بانک کشاورزی استان امسال ۱۲۰ درصد و به عبارتی بیش از منابع آن بوده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان بیان کرد: سهم بانک کشاورزی استان از میزان مطالبات به ازای هر نفر ۲۱۸ میلیارد ریال بوده و این بیانگر مقید بودن مشتریان به پرداخت اقساطشان است.

حیدری یادآور شد: ۸۲۴ دستگاه خودپرداز در بانک های استان وجود دارد که از این تعداد ۵۸ دستگاه معادل هفت درصد آن در شعبه های بانک کشاورزی فعال است.

وی اضافه کرد: ۱۰۷ هزار دستگاه پوز در استان فعال بوده که ۱۰ هزار دستگاه حدود ۱۱ درصد آن سهم بانک کشاورزی است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان به میزان تسهیلات تکلیفی پرداختی در این بانک اشاره کرد و گفت: در ۲ سال اخیر چهار مورد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط این بانک در استان پرداخت شده است.

حیدری بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی هم به ۳۸ فقره پرونده سه هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال، از بند الف تبصره ۱۸ هم به ۳۸۸ پرونده چهار هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در زمینه مکانیزاسیون هم به ۶۷۰ مورد هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال و به پرونده های مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور هم ۱۹ مورد به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان افزود: در این ۲ سال، ۲ هزار و ۴۴۷ فقره وام ازدواج به مبلغ چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.

حیدری اظهار کرد: به ۸۵ فقره در بخش های تخصصی هم چون آب و خاک، گوشت قرمز، گردشگری، گلخانه سردخانه و صنایع تبدیلی تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد ۶۷۱ نفر اشتغالزایی شده است.

بانک کشاورزی کردستان دارای ۳۷ شعبه و یک باجه و بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل و ۳۸ نفر همکار ایثارگر است.

بیشتر بخوانید:
ترس مدیران از دستگاه‌های نظارتی مانع انجام کار در کردستان شده است
فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کردستان تابع نظر مدیران است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.