پدر خوشنویسی خرم‌آباد درگذشت
28 اسفند 1402 - 17:00
بازدید 45
1
استاد «محمدصادق سیف» پدر خوشنویسی خرم‌آباد پس از طی یک دوره بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: وی در رشته‌های مختلف خوش‌نویسی همچون ثلث و نستعلیق دارای درجه استاد تمامی از انجمن خوشنویسان ایران بود و در طول عمر گرانمایه‌اش در انجمن خوشنویسان خرم‌آباد، شاگردانی بسیاری تربیت کرد.

بسیاری از هنرمندان و استادان کنونی خوشنویسی لرستان که دارای درجات ممتاز و فوق ممتاز هستند، حضور این استاد را درک کرده و از داشته‌های علمی و هنری وی بهره گرفته‌اند

محمدصادق سیف علاوه بر هنر خوشنویسی، در حوزه موسیقی هم فعال بود و عود می‌نواخت.

او که بر زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط بود، دستگاه‌های موسیقی ایرانی، مقام‌های موسیقی عربی و همچنین لحن‌های زیبای قرآنی و گوشه‌های رابط این لحن‌های پیچیده را نیز به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کرد.

سیف در تلاوت قرآن با لحن فصیح عربی بسیار توانمند بود و نمایشگاهای متعددی از آثار خوش‌نویسی خود به ویژه در حوزه خط ثلث برگزار کرد.

وی که به فرهنگ و هنر ایران به ویژه لرستان عشق می‌ورزید، همواره همگان را به پاسداشت این فرهنگ و هنر غنی، کهن و سرشار ازحکمت و ابعاد مختلف زیبایی‌ شناختی آن، تشویق و ترغیب می‌کرد.

در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در مرداد ماه ۱۳۹۶ به پاس بیش از پنجاه سال خدمات شایان استاد محمدصادق سیف در عرصه هنر خوشنویسی استان و شهرستان خرم‌آباد، از این هنرمند پیشکسوت با حضور مسئولان، هنرمندان و برگزیدگان جشنواره تجلیل و تقدیر شد و در سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.