آغاز پویش نوروزی «چشم به راهیم» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گفتمان: کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز پویش طرح نوروزی «چشم به راهیم» از ۲۵ اسفند به مدت ۱۸روز در استان خبر داد.

حمیدرضا پیمانجو گفت: طرح پویش «چشم به راهیم» با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: شعار این اداره‌کل در استان «راننده گرامی، با رعایت قوانین رانندگی حین سفر، شما هم به پویش ملی «چشم به راهیم» بپیوندید، است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت برنامه‌ ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش فرهنگی – ایمنی تحت عنوان «چشم به راهیم» به مدت ۱۸ روز متوالی با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.

پیمانجو تصریح کرد: پویش نامبرده در یک‌ ایستگاه استانی با هدف ایجاد انگیزه و توجه در همراهان راننده به منظور ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه جهت تحقق سفر ایمن، کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تشویق راننده به توقف، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه هنرهای نمایشی و موسیقی ایرانی، برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، بیان کرد: در پویش «چشم به راهیم» تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی(استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و …) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.