مرحله دوم انتخابات در ملایر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
29 اسفند 1402 - 15:10
بازدید 58
4
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: “سلمان اسماعیلی” روز سه‌شنبه اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر دیگر حوزه‌های انتخابیه، در ملایر نیز به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: همانند انتخابات روز یازدهم اسفندماه که فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان را به صورت تمام الکترونیک برگزار کردیم، اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم این شهرستان در خصوص چگونگی رای دادن انجام می‌شود تا مردم ابهامی در این زمینه نداشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر درباره جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات نیز گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزدهای راه‌یافته به این مرحله طراحی شده که به محض تایید شورای نگهبان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

ملایر نیز با ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی یکی از حوزه‌های انتخابیه کشور بود که انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

در مجموع در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر، ۹۳ هزار و ۵۲۲ رای ماخوذه کسب شد که از این تعداد آراء ۸۸ هزار و ۲۵۵ رای صحیح به دست آمد.

از مجموع آراء ماخوذه صحیح “احد آزادیخواه” با ۲۲ هزار و ۸۹۷ رای و کسب ۲۵.۹۴ درصد مجموع آراء به عنوان منتخب نفر اول راهی مجلس شد.

“حسین احمدی” با ۱۶ هزار و ۶۸۷ رای معادل ۱۸.۹۱ درصد و “احمد آریائی‌نژاد” با ۱۶هزار و ۶۱۲ رای معادل ۱۸.۸۲ درصد به عنوان نفر اول و دوم بودند که به دلیل کسب نکردن ۲۰ درصد مجموع آراء به مرحله دوم راه یافتند.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ملایر یکی از چهار شهر کشور بود که انتخابات آن به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید:
صحت انتخابات مرحله دوم مجلس در حوزه انتخابی جنوب ایلام تایید شد
اعلام نتایج انتخابات در همدان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.