منصف باشیم ،استاندار ایلام پای کار و پرکار است
26 فروردین 1403 - 10:58
بازدید 23
2
ضروری است که نقدها بر مبنای انصاف باشد ، اگر درجایی کاستی وجود دارد گفته شود. اما دوندگی ها ،کارکردهای مثبت و پای کار بودن استاندار و همکارانش هم دیده و گفته شود
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

گفتمان، علی اصغر اسدی: این روزها و بدنبال واکنش استاندار به تجمع اعتراضی تعدادی از کارکنان استانداری که تعدادی از مدیران دولت قبل نیز در آن حضور داشتند  شاهد انتقاداتی به عملکرد دولت در استان بودیم.

قبل از هرچیزی معتقدیم چنانچه مبنای نقد واقعیات منبعث از کم کاری یا سو مدیریت باشد و در پشت آن غرض ورزی یا اختلاف وابستگی سیاسی با هدف تخریب نباشد ، نه تنها بد نیست بلکه حائر اهمیت بوده و میتواند کارکردهای مدیریتی را در مسیر درست و معقولی قرار دهد.

همانگونه که در مطلب پیشین () نیز به آن  اشاره شد ،دولت ها با هر دیدگاه و سلیقه ای درراستان منشا تاثیرات مثبتی در حوزه های مختلف بوده ،اما هر دولت بر اساس نگرش خود به کار و خدمت در جایی بیشتر و در جایی نیز کمتر تلاش خود را برای بهبود شرایط به کار بسته اند.

اما یک نکته را هیچگاه نباید از قلم انداخت که گاهی شرایط فورس ماژوری که خارج از اراده و توان دولت ها در مسیر کار و تلاش ظهور و بروز کرده و بر روند سرعت پیشرفت کارها خللی ایجاد کرده  اما با این وجود اراده ها و انگیزه های قوی این شرایط را به شکلی دیگر عرضه نموده و قضاوت را تسهیل نموده است.

هر چند باور داریم که شرایط جاری کشور و پیشرفت و آبادانی در حوزه های گوناگون  محصول خدمات چهار دهه ای جمهوری اسلامی با میدان داری دولت های گوناکون بوده که با وجود فراز و فرودها بوده و نفی آن بمعنای نادیده انگاری خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

در این فقره که استاندار ایلام در واکنش به انتقادات از عملکرد دولت بیان نمود که کار و خدمات در این دولت چند برابر دولت های گوناگون بوده را نباید به گونه ای تفسیر کرد که تو گویی استاندار ایلام خدمات دولت های گذشته را نادیده گرفته است

چرا که بارها در سخنان استاندار در مناسبت های مختلف شاهد این رویکرد بوده ایم که دولت های مختلف هر کدام در حوزه های مختلف شاهد کارکردهای مختلفی بوده اند ،اما میزان تلاش و کار در این دولت برای رفع تنگناها بیشتر بوده است.

منتهی در این بین مساله ای که کمتر به چشم منتقدین آمده است ،شرایط حال حاضر کشور از نظر منابع درآمدی و در کنار آن تلاش مضاعف این دولت برای فایق آمدن برمشکلات و تکمیل طرح های بر زمین مانده است.

از اینرو اگر بخواهیم‌مبنایی برای اثبات سخنان استاندار در نظر بگیریم ،تکمیل بسیاری از طرح های متوقف شده از قبیل جاده های استان ،سامانه گرمسیری ،تکمیل طرح های حوزه اربعین ،تونل کبیرکوه ،آغاز کار تونل دوم آزادی و فعالسازی صنایع راکد و نیمه راکد ،تکمیل طرح های بیمارستانی ،اشتغالزایی و اجرای طرح های صنعتی جدید همچون کاغذی سنگی و استارت پتروشیمی هلیلان و طرح های نفت وگاز در این زمره قرار می گیرد.

مضافا اینکه انصاف حکم می کند که نقش شخص استاندار ایلام را در ایجاد تحرک میدانی در مدیران و دستگاههای اجرایی بمنظور تحقق اهداف توسعه ای برجسته نماییم.

استاندار ایلام از همان روز اول حضور در مسند نماینده عالی دولت ،پرتوان و با انگیزه ظاهر شده و هر روز که جلوتر رفته ایم با قدرت بیشتر در میدان خدمت به مردم استان حضور چشمگیر و اثر گذاری داشته اند.

فردی که تعطیلی و غیر تعطیلی برایش بی معنی بوده و با حضور چند و چندین باره در شهرستان های مختلف و دیدار با مردم ،الگویی برجسته از دولت مردمی به نمایش گذاشته و همین یک مولفه برای متفاوت بودن دولت کفایت می کند ،چرا که افکار عمومی بر این باور است که انگیزه برای کار مضاعف است.

بنابراین اینکه استاندار دولت سیزدهم بخواهد با تکیه بر این مولفه از عملکرد دولت خود دفاع کند نباید به مذاق برخی ولو همسوی سیاسی خوش نیاید.

چرا که به یاد داریم که در دولت دوزادهم ،استاندار وقت برای نمایش عملکرد خود ،عملکرد استاندار قبل از خود را ولو با وجود همسویی سیاسی و یکی بودن دولت معیار قرار می داد.

چرا که بارها در سخنان وی این گزاره ر گا شنیدیم که عملکرد در حوزه اربعین آنچنان بهتر بود که امثال هیچ خودرویی در پارکینگ ها به گل فرو نرفت !

این در حالیست در اربعین سال جاری برنامه به قدری دقیق و منسجم بود که با وجود حضور میلیونی و گرمای شدید هوا حنی شاهد یک مشکل حاد در استان نبودیم و استاندار هم هیچگاه آن را با اسلاف خود مقایسه نکرد.

از اینرو ضروری است که نقدها بر مبنای انصاف باشد ، اگر درجایی کاستی وجود دارد گفته شود.  اما دوندگی ها ،کارکردهای مثبت و پای کار بودن استاندار و همکارانش  هم دیده و گفته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.