یک هزار و ۳۸۱ زوج نابارور در لرستان “نشان دار” شدند
29 فروردین 1403 - 14:00
بازدید 27
3
مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: حدود ۶ هزار زوج نابارور طی سال گذشته در راستای ماده ۴۳ قانون جوانی جمعیت و خانواده در سطح استان شناسایی و یک هزار و ۳۸۱ زوج از این تعداد "نشان دار" شده اند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: محسن اسدبیگی بیان کرد: مشخصات زوج های نشان دار در سامانه مربوطه ثبت می شود و خدمات را از طریق سامانه دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیمه سلامت لرستان به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده با ۲مرکز خصوصی شفا و غیردولتی جهاد دانشگاهی جهت ارائه خدمات تخصصی سطح دوم درمان ناباروری قرارداد دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون درخواست و دریافت خدمات ناباروری بصورت الکترونیک در سامانه بیمه سلامت انجام می شود و تاکنون ۳۸ میلیارد ریال در قالب هشت میلیارد ریال بابت اسناد خدمات ناباروری و ۳۰ میلیارد ریال بابت اسناد ارائه خدمات سرپایی به زوجین نابارور پرداخت شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه از مجموع افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان ۶۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر عضو صندوق بیمه روستایی است ادامه داد: ۳۲۳ هزار نفر بیمه صندوق همگانی، ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه کارکنان دولت و ۹۸ هزار نفر بیمه سایر اقشار هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۳ دفتر پیشخوان در سطح استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند عنوان کرد: طی سال گذشته ۲۳۱ بازرسی از این دفاتر به منظور خدمات دهی به افراد تحت پوشش انجام شده است.

اسدبیگی گفت: همچنین در راستای طرح تحول سلامت و بیمه نمودن افراد توسط صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان، بیش از ۳۲۰ هزار تحت پوشش قرار گرفته است که از این تعداد ۵۸ هزار و ۸۶۵ نفر در قالب مددجویان کمیته امداد، ۲۵ هزار و ۴۸۰ نفر در راستای کاهش هزینه ها و رفع همپوشانی با سایر سازمان های بیمه گر استان از جمله تامین اجتماعی و ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر افراد صعب العلاج در سامانه شهروندی ثبت نام شدند.

وی افزود: همچنین طی سال گذشته ۶۹ هزار و ۵۴۶ عملیات در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بیمه شدگان، تمدید و صدور بیمه نامه در سامانه غیر حضوری انجام شد و ۷۳ هزار نفر از افراد حاشیه نشین استان و ۲۸۰ نفر از طلاب و روحانیون معرفی شده از سوی حوزه، تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: ۱۴ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه لرستان و ۹۴ نفر اتباع خارجی نیز از سال گذشته تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: طی سال گذشته چهار هزار و ۱۳۷ بیمار صعب العلاج در مراکز درمانی طرف قرارداد پذیرش شده اند که در این راستا در حوزه بستری بیش از ۲۶۱ میلیارد ریال و در حوزه درمان سرپایی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه یک هزار و ۷۸۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت لرستان است افزود: یک هزار و ۱۰۵ موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان است که جهت ارائه خدمات به افراد تحت پوشش، ۹۰۲ نظارت مستقیم و ۶۳۴ نظارت غیر مستقیم بر این مراکز انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۹ موسسه درمانی طرف قرارداد برای ارائه خدمات به بیماران معلول، ۶۲۳ مرکز جامع سلامت روستایی و ۱۲۰ پزشک خانواده شهری طرف قرارداد بیمه سلامت لرستان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بیش از هفت هزار میلیارد ریال سال گذشته بابت هزینه به موسسات تشخیصی درمانی پرداخت شده که پرداختی نسخ الکترونیک موسسات خصوصی در قالب آزمایشگاه، داروخانه، پزشکان، درمانگاه، تصویربرداری، بستری جهاد دانشگاهی و ترک اعتیاد بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و پرداختی نسخ الکترونیک بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی بیش از چهار هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال بوده است.

به گفته اسدبیگی هم اکنون از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفری لرستان یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر معادل حدود ۶۷ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.