بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کاهش می یابد
29 فروردین 1403 - 16:00
بازدید 18
2
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که 10 درصد است و هم حقوق گمرکی که 4 درصد است برای اقلام کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.
منبع : فارس
پ
پ
به گزارش گفتمان: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (۲۹ فرودین) در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.
بهادری جهرمی در رابطه با مالیت بر ارزش افزده و حقوق گمرکی گفت: با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است برای اقلام کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.
جهرمی در رابطه با تسریع اجرای تکالیف بودجه امسال گفت: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.
وی افزود: دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.
سخنگوی دولت در رابطه با بارش های سنگین استان های جنوبی گفت: به دلیل بارش سنگین و سیلابی که در جنوب داریم، گزارشی ارائه و تصمیماتی برای مدیریت بحران اتخاذ شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.