رییس جهاد دانشگاهی: کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
30 فروردین 1403 - 14:00
بازدید 15
1
رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فناوری در استان، از آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۲۰ هکتاری «شهرک فناوری کرمانشاه» در سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شهرک بستر و فضای کار بیشتری برای واحدها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فراهم می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: مسلم حدیدی در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری کرمانشاه با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این مجموعه، افزود: روند ارتقاء فناوری در پارک باید پرقدرت‌تر از گذشته ادامه یابد و همه بخش های سازمان در حد توان باید در این زمینه کنار هم و هماهنگ با هم فعالیت کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه روابط بین الملل پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و گفت: این روابط به توسعه فعالیت های پارک منجر خواهد شد و قطعا منافع آن به استان برمی گردد و قطعا با توسعه این حوزه کرمانشاه می تواند به جایگاه اصلی خود برگشته و مرکزیت خود را در غرب کشور بیش از پیش تثبیت کند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از فناوری به عنوان یکی از حوزه‌های اولویت‌دار برای توسعه استان یاد کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع ۱۰ پارک برتر کشور قرار گرفته است.

۶ حوزه اولویت دار فناوری در استان کرمانشاه

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به حمایت پارک از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سال‌های فعالیت این مجموعه، گفت: اکنون ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت های پارک قرار دارند و ۷۴ درصد این ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور، خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می شود.

سیامک آزادی با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه، افزود: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و به صورت مستمر به تعداد این شرکت ها اضافه می شود و این در حالی است که بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می شود.

وی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی اعلام کرد و گفت: عمده واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این ۶ حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه های فناوری قرار گرفته‌اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.