سینما سیار در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود
01 اردیبهشت 1403 - 19:00
بازدید 15
1
کارشناس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، اکران فیلم‌های روز کشور در قالب سینما سیار را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: در هر نقطه از استان که تقاضا شود سینما سیار مستقر و دایر می‌شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: ایمان اعتدالی افزود: سینما سیار با همکاری انجمن سینمای جوان و با همت بخش خصوصی در استان اجرا می‌شود و امسال برنامه داریم در هر منطقه‌ای که تقاضا دریافت شود و فضای مناسبی برای اکران فیلم وجود داشته باشد، فیلم‌های روز سینما در آن منطقه اکران شود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل هر منطقه‌ای از نقاط شهری و روستایی که درخواست اکران فیلم داشته باشد، آن تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه مکان مناسبی نظیر سالن وجود داشته باشد، درب سینما سیار در این مناطق گشوده می‌شود.

کارشناس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پردیس سینمای بهمن حوزه هنری با چهار سالن مسقف و یک سالن روباز تنها سینمای ثابت در استان است، تصریح کرد: مقرر شد در سال جدید سینمای شهر فارسان بهره‌برداری شود و چنانچه اعتبار لازم تخصیص یابد احداث سینما در ۲ شهر بروجن و لردگان نیز در دستور کار قرار گیرد.

اعتدالی همچنین از صدور هشت مورد پروانه ساخت فیلم در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: استان از وجود فیلمسازان توانمندی برخوردار است و در رویدادهای ملی و بین‌المللی نیز همواره خوش می‌درخشند.

وی یادآور شد: سال گذشته فیلم سینمایی “در میان صخره‌ها” از مختار عبدالهی تنها فیلم سینمایی تولیدی فیلمسازان استان بود که به صورت عمومی در سراسر کشور اکران شد.

مجموعه پردیس سینمایی بهمن به عنوان تنها سینمای استان در نوروز امسال ( یکم تا ۱۳ فروردین) یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال فروش داشت.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و حدود یک میلیون نفر جمعیت دارای یک سینمای در مرکز استان است و دیگر شهرستان‌های استان از چنین امکانی برخوردار نیستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.