۵۴ متخلف عرصه های ملی در باشت شناسایی شد
01 اردیبهشت 1403 - 18:00
بازدید 12
0
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۵۴ پرونده تخلف در زمینه عرصه های ملی در این شهرستان سال گذشته تشکیل و با متخلفان طبق قانون برخورد قضایی شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: مهراب عبدی روز سه شنبه افزود: از این تعداد تاکنون ۶۵ درصد معادل ۳۵ مورد مختومه و ۱۹ مورد در حال رسیدگی است.

وی بیان کرد: این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی، قطع درختان، چوب، زغال و ریشه کنی گیاهان دارویی بوده است.

عبدی با بیان اینکه هشت مورد از این تخریب ها در زمینه تصرف عدوانی اراضی ملی بوده گفت: ۹۰ هزار و ۱۸۷ متر مربع از اراضی ملی شهرستان باشت از سوی ۹ متخلف تصرف شده و هم اکنون پرونده آنها دردست بررسی است.

وی اظهار کرد: دره باشت، چاه تلخ، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها تصرف شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به اینکه ۲۷ نفر متخلف سال گذشته در زمینه قطع درختان جنگلی، قاچاق محصولات جنگلی و بوته کنی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: متخلفان اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.

وی ابراز کرد: از این تعداد متخلفان هشت نفر اقدام به قطع درختان، هفت نفر بوته کنی و ۱۲ نفر اقدام به قاچاق محصولات جنگلی کرده بودند.

عبدی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی از تلاش و همکاری رییس دادگستری، دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.