“از” بکارگیری نیروهای غیربومی ذی نفوذ” تا” سرگردانی قبول شدگان آزمون ان جی ال دهلران
02 اردیبهشت 1403 - 10:31
بازدید 24
1
آقایان مسئول و دستگاه های نظارتی ! بر اساس بررسی میدانی شواهد نشان می دهد که افراد ذی نفوذ با جذب نیروهای خود در شرکت های زیر مجموعه ان جی ال و پترو پالایش که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به بهره برداری برسد زمینه بکار گیری دائمی آنها در بخش های مختلف را ساماندهی می کنند که این خود ظلم و نا عدالتی در حق جوانان بومی دهلران است .
منبع : تابناک
پ
پ

گفتمان، مجتبی کاور: همواره جذب و بکار گیری نیروهای بومی در پروژه های فعال در حوزه های مختلف در شهرستان دهلران بخصوص نفت گاز از موضوعات بسیار مهم و چالشی بوده که همواره مورد بحث بوده و هست چرا که عدم استفاده از نیروهای بومی در این پروژه ها باعث شده که مردم دهلران الخصوص جوانان فارغ تحصیل جوی کار از مسئولان گلمندی و انتقاد داشته باشند .

دی ماه سال گذشته بود که برای اول بار با پیگیری مسئولان اجرایی شهرستان دهلران و هماهنگی با استانداری و ورود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به موضوع آزمون و نحوه جذب ورعایت اجرای ماده ۴۷ قانون ۵ ساله برنامه ششم توسعه کشور با تاکید بر بکارگیری و استفاده از توانمندی نیروی بومی با اولویت محل سکونت نزدیکتر برای جذب در شرکت پترو پالایش ،شرکت (اویکو)
ان جی ال دهلران در دانشگاه پیام نور دهلران برگزار شد .

بر اساس اعلام مسئولان برگزار کننده این آزمون بیش از ۳هزار نفر اقدام به ثبت نام کردن که از این تعداد نیز یک هزار ۱۴۶نفر واجد شرایط شرکت در آزمون بود ند و در در نهایت ازاین تعداد ۴۵۴نفرکه نمره قبولی لازم را کسب کردند و قرار شد بعد از مصاحبه تعداد ۲۰۶نفر در ان جی ال دهلران شرکت ( اویکو ) جذب می شوند که از زمان آزمون تا کنون هیچ خبری به پذیرفته شدگان از سوی شرکت ( ایکو) علی رغم وعده مسئولان مرتبط اطلاع داده نشده است !

حال این سوال مطرح است چرا با گذشت بیش ازسه ماه از مصاحبه با متقاضیان علی رغم وعده شروع به ار آنها در اول اردیبهشت تاکنون هیچ گونه اطلاعی به شرکت کنندگان در آزمون مبنی بر پذیرفته شدن یا نشدن آنها اطلاع رسانی نشده است تا اگر کسانی که قبول نشده اند برای امرار معاش خود و خانواده چاره اندیشی کنند ! هرچند مسئولان شرکت ایکو عنوان کردند که افراد قبول شده درمصاحبه که در پروژه ان جی ال دهلران نمره لازم را کسب نکنند در پروژه های دیگر این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

آقایان مسئول ! به راستی اگر آزمون جذب نیرو با آن همه هزینه و بذر امیدی که در دل افراد شرکت کنند کاشتید چرا شاهد جذب افراد غیر بومی و خارج از چار چوب در شرکت های زیر مجوعه پترو پالایش در ان جی ال هستیم ؟

به راستی اگر قرار برجذب نیروهای غیر بومی است واز طرفی توجهی به اجرای ماده ۴۷ قانون ۵ ساله برنامه ششم توسعه کشورتوسط مسئولان مرتبط نمی شود چرا با روح و روان جوانان و خانواده بومی بازی می کنید ودیگران بدون شرکت در آزمون و نظر اداره کار دهلران جذب می شوند آدم به یاد این ضرب المثل می افتد آش را با جاش بردن !

آقایان مسئول و دستگاه های نظارتی ! بر اساس بررسی میدانی شواهد نشان می دهد که افراد ذی نفوذ با جذب نیروهای خود در شرکت های زیر مجموعه ان جی ال و پترو پالایش که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به بهره برداری برسد زمینه بکار گیری دائمی آنها در بخش های مختلف را ساماندهی می کنند که این خود ظلم و نا عدالتی در حق جوانان بومی دهلران است .

بر اساس مصاحبه مسئولان شرکت پترو پالایش از ۴۵۴نفر مصاحبه شونده تعداد ۲۰۶نفر جذب خواهد شد که ۹۵نفر سهم شهرستان دهلران ، ودر مجموع ۱۹۴نفر حوزه جنوب و ۲۰۰نفر شهرستان های حوزه شمال و ۵۰نفر متفرقه که بنا به خود اظهاری که داشتند عنوان کردند دهلرانی ساکن شهر ها ی اطراف هستند که بعد از گزینش و احراز آنها از سوی شورای شهر مبنی بر بومی بودن آنها نیز جذب خواهند شد و مرحله دوم جذب نیرو با بالای ۳سال سابقه و متخصص با الویت بومی دهلران ، بعد حوزه جنوب قرار بوده در دستور کار باشند ولی متاسفانه تا به امروز نتها افراد قبول شده جذب نشده اند بلکه شاهد جذب افراد غیربومی های آزمون نداده توسط مدیران پترو پالایش و… در ان جی ال دهلرن هستیم . باشد که سازمان بازرسی ، نهاد های نظارتی و دستگاه قضایی و اعضای شورای تامین شهرستان دهلران به چرایی عدم اعلام اسامی پذیرفته شدگان و جذب افراد خارج از ضوابط کمسیون کارگری شهرستان را پیگیری و افکار عمومی را در جریان امر قرار بدهند .

امید است آز آنجایی که صدا وسیما مرکز استان از نحوه برگذاری آزمون مصاحبه با برگزار کنندگان و شرکت کنندگان اقدام به تهیه و پخش گزارش خبری نمود وبارقه ای از امید را در دل شرکت کنندگان بخصوص افراد بومی در جهت برگزاری اولین آزمون تخصصی شرکت های نفتی در شهرستان ایجاد کرده حال با گذشت چندین ماه گوش بزنگ اطلاع رسانی برای جذب هستند اقدام به تهیه گزارش در خصوص بی نتیجه مانده این آزمون را در دستور کار خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
این منیت و توان را چه کسی یا کسانی به شما داده اند که این چنین جولان می دهید !
آیا وعده جذب نیروهای بومی در ان جی ال دهلران تحقق پیدا می کند؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.