مردم از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات تکلیفی و اشتغال ناراضی‌اند
02 اردیبهشت 1403 - 11:00
بازدید 16
0
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت گفت: عملکرد برخی از بانک‌ها در بخش تسهیلات تکلیفی و اشتغال و سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست و مردم ناراضی هستند
منبع : فارس
پ
پ
به گزارش گفتمان: فتح‌الله توسلی عصر امروز در شورای اداری شهرستان در سالن فرمانداری با اشاره به ‌وضعیت استان و این مطلب که ۹۶ درصد درآمد استان از محل مالیات است افزود: عمده مالیات در استان در سه بخش مالیات بر شرکت‌ها، ارزش افزوده و مشاغل و حقوق کارکنان است و ما تکلیف داریم درآمد های غیر مالیاتی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت و امکانات کشور و منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص داد، زیرا جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد است.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: مشارکت مردم یعنی مردم در اداره کشور نقش داشته باشند بیش از ۱۰ سال است مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی گفت: مسئله اقتصاد یکی از دغدغه‌های مهم همه مسئولان نظام است، حل این مسئله در اولویت قرار داشته و دارد تا مردم در زندگی خود مضیقه و مشکلات معیشتی نداشته باشند.
توسلی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در حوزه زیرساخت پروژه مهمی در حال اجراست گفت: چهاربانده کردن مسیر راه همدان-بهار- گل تپه- علیصدر به عنوان یکی از مسیرهای استراتژیک غرب کشور و یکی از مطالبات چندین ساله استان بود که اکنون در حال اجراست و برای تکمیل آن باید تامین اعتبار صورت گیرد.
وی با تاکید بر مدیران دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تعیین نقشه راه و هدفگذاری برای مجموع خود گفت: مدیران گزارش دقیق از عملکرد و برنامه خود ارسال کنند چراکه برنامه‌ریزی و جذب اعتبارات بهتری را در پی خواهد داشت.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه بازگشت اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، به خزانه پذیرفتنی نیست اظهار کرد: نقش مدیران شهرستانی در برنامه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان باید پرررنگ و تأثیرگذار باشد، بی‌اطلاعی مدیران در خصوص اعتبارات و اولویت‌های شهرستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
وی با یبان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در صنایع تبدیلی دارد، افزود: اقلیم بهار و کبودراهنگ کشاورزی است اما به علت تغییر اقلیم و خشکسالی محیط جدیدی ایجاد شده که این شرایط را برای ما سخت‌تر کرده و باید فکری برای صنایع تبدیلی شود.
توسلی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها مطرح کرد: عملکرد برخی از بانک ها حقیقتاً در بخش تسهیلات تکلیفی و اشتغال و سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست و مردم ناراضی هستند؛ باید بر عملکرد این دسته از بانک‌ها نظارت شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.