شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
05 اردیبهشت 1403 - 12:18
بازدید 19
1
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی 4 هزار و 266 فقره انشعاب غیرمجاز آب در سال گذشته خبر داد و گفت: 2 هزار و 361 مورد از این انشعاب‌ها رفع و یک‌هزار و 905 مورد جمع‌آوری شدند.
منبع : فارس
پ
پ

به گزارش گفتمان: فرهاد بختیاری‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات آبفا اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش ‌آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز رویکردی برای کاهش تنش آبی تابستانی در استان است، مطرح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدررفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی ۴ هزار و ۲۶۶ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۶۱ مورد از این انشعاب‌ها رفع و یک‌هزار و ۹۰۵ مورد جمع‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ استان در بخش خانگی است ادامه داد: انشعاب‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش داده و مهم‌ترین عامل هدررفت آب و مسبب تضییع حقوق مشترکین است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.