اقتصادی
| 4 ماه قبل

نخستین محموله صادراتی مرغ همدان به عراق رفت

به گزارش گفتمان: علی دولو صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات شهید خواستان از صادرات اولین محموله مرغ تولیدی استان همدان خبر داد و اظهار کرد: یک محموله ۶۰ تنی به مقصد عراق صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته صادرات مرغ از همدان نداشتیم و این مهم با توجه به افزایش تولید و رکوردهای پی در پی جوجه‌ریزی محقق شده است افزود: یکی از سیاست‌های وزارتخانه توسعه صادرات علاوه بر تامین نیاز استان و کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان است همچنین ارزآوری برای کشور و استان به همراه دارد.

وی از تداوم برنامه صادرات مرغ تولیدی استان با اشاره به شرایط خاص و در اوزان مختلف خبر داد و اضافه کرد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در استان عرضه می‌شود.

دولو در بخش دیگر خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، در سال ۱۴۰۲ حدودا ۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و طی دو ماه اخیر حدودا ۷ میلیون جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم گفت: امسال در مسیر جهش تولید قرار گرفته‌ایم به نحوی که جوجه‌ریزی در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ میلیون قطعه‌ای داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان متذکر شد: هماهنگی‌ها، پیگیری‌ها و نظارت در روند جوجه‌ریزی با قوت انجام می‌شود از سوی دیگر همراهی و تعامل تولیدکنندگان در این عرصه جای تشکر دارد به طوری که مصداق عینی جهش تولید با مشارکت مردم محقق شده است.

بیشتر بخوانید:
صادرات یک هزار تن ماهی قزل آلا از همدان به روسیه
پیشی گرفتن ۱۳ میلیون دلاری صادرات کالا در همدان نسبت به واردات