برخورد قانونی با تخلیه کنندگان  نخاله های ساختمانی در حاشیه راه‌ها
20 خرداد 1403 - 10:15
بازدید 34
0
در پی تشدید تخلیه نخاله ها در حاشیه رودخانه های شهر ایلام جلسه فوق العاده ای به ریاست مدیرکل مدیریت بحران و تعدادی از دستگاههای متولی امروز شنبه ۱۹ خرداد در محل مدیریت بحران تشکیل شد
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

به گزارش گفتمان: مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: با تخلیه کنندگان نخاله های ساختمانی در حاشیه ی راهها و سطح شهربرخورد قانونی شود.

مجید بگلریان مدیرکل مدیریت بحران ایلام به معضلاتی که تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه ها و مسیل ها و حاشیه جاده ها ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: علیرغم جلسات متعدد و  مصوبات ابلاغی و جمع آوری نخاله ها در اجرای طرح نهضت لایروبی  که سال گذشته انجام شد متاسفانه باز مشاهده می شود که تخلیه نخاله ها و پسماندها در بستر و حریم رودخانه ها و جاده ها توسط مردم انجام می شود.

وی با انتقاد از این روند افزود: ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در سطح خیابان، پیاده رو ها و جوی آب، خلاف مقررات بوده و دستگاههای متولی باید به جد ضمن نظارت لازم، متخلفین را به دستگاه قضا معرفی نمایند.

وی اضافه کرد در  چنین مواردی، فرد متخلف جریمه خواهد شد و طبق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند؛ در صورتی که خودروها اقدام به تخلیه پسماند در مکان های غیر مجاز کنند، به مدت یک تا ده هفته توقیف خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران افزود: در این راستا و جهت کنترل و جلوگیری از نخاله ها و پسماندها، دستکاههای متولی از جمله، محیط زیست، منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت آب منطقه ای، شهرداران، بخشداران و دهیاران تمهیدات لازم برای جلوگیری از نخاله ها و پسماندها در مناطق تحت کنترل  آنها اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:
مدیریت پسماندها و بازیافت زباله‌ها از مهمترین راهکارهای جلوگیری از آلودگی خاک و زمین است
لزوم مدیریت پسماند روستاهای بالا دست سد ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.