مصدومیت چهار نفر در آتش‌سوزی منطقه «بله‌بزان» پاوه
20 خرداد 1403 - 10:45
بازدید 23
1
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: چهار نفر در آتش سوزی ارتفاعات کوهستانی روستای «بله‌بزان» از توابع شهرستان پاوه مصدوم شدند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمدباقر محمدی روز یکشنبه افزود: روز گذشته طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر مصدوم شدن چهار نفر از نیروهای مردمی و محیط بانان در آتش سوزی ارتفاعات کوهستانی روستای بله‌ بزان از توابع شهرستان پاوه بلافاصله تیم شعبه این شهرستان به منطقه اعزام شد.

وی اضافه کرد: پس از دسترسی به مصدومان برای ۲ نفر از آنان درمان سرپایی در محل انجام شد و ۲ مصدوم دیگر نیز توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیکترین مرکز درمانی (بیمارستان قدس) منتقل شدند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه یادآور شد: طی چند روز گذشته امدادگران هلال احمر در چندین حادثه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان در شهرستان های پاوه ، جوانرود و ثلاث باباجانی حضور فعال داشته و از بالگرد این جمعیت نیز برای اطفای حریق در این مناطق استفاده شده است.

آتش سوزی در منطقه بله‌بزان شهرستان پاوه که از روز چهارشنبه هفته گذشته شروع شده بود روز گذشته پس از ساعت‌ها تلاش و کوشش طاقت فرسا و شبانه روزی نیروهای امدادی مهار شده بود که روز گذشته به دلیل وزش باد مجدد شعله ور شد.

این‌ منطقه سخت‌گذر که دسترسی به آن سخت و دشوار است به دلیل ارتفاع زیاد آن و از سویی دیگر وزش باد و تغییر جهت مداوم آن موجب شده تا مهار کامل آتش را با مشکلاتی مواجه کند.

هم اکنون حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج و سپاه، مرزبانی و گروه های مردم نهاد برای مهار آتش سوزی در منطقه حضور داشته و علاوه بر این از ۲ دستگاه بالگرد نیز برای اطفای حریق در این منطقه استفاده شده است.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل نیز که یکی از مناطق مهم حفاظت شده استان با حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت است نیز در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

بیشتر بخوانید:
آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ۶۰ درصد کاهش یافت
آتش بیش از ۵۶ هکتار مزارع گیلانغرب را سوزاند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.