مدارس در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند
23 شهریور 1399 - 9:56
بازدید 84
0

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درصورتی که هر یک از مدارس استان حتی یک مورد از شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکند پلمب و کلاس‌های حضوری آن تعطیل می شود. به گزارش گفتمان زاگرس:مریم کوشکی افزود: پروتکل های ۲۰ گانه ای برای مدارس استان در نظر گرفته شده و تیم […]

پ
پ

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درصورتی که هر یک از مدارس استان حتی یک مورد از شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکند پلمب و کلاس‌های حضوری آن تعطیل می شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:مریم کوشکی افزود: پروتکل های ۲۰ گانه ای برای مدارس استان در نظر گرفته شده و تیم های پایش گر متشکل از کارشناسان مراقبت سلامت و آموزش و پرورش نسبت به بررسی رعایت این دستورات فعال می شوند.

وی اظهار داشت: بازرسی تیم های پایش گر از مدارس استان به صورت مستمر و سخت گیرانه ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه کم کاری، با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: فهرستی از ضروریات مقابله با کرونا در مدارس تهیه شده و چنانچه حتی یک مورد از آن رعایت نشود از ادامه فعالیت آموزشگاه ممانعت خواهد شد.

کوشکی تصریح کرد: بر این اساس مدارس باید مصرف دست کم یک هفته ماسک و مواد ضدعفونی را ذخیره داشته باشند و موظف هستند ماسک بهداشتی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی گفت: رعایت فاصله اجتماعی در کلاس به اندازه دست کم یک متر از چهار طرف برای هر دانش آموز ضروری است  و گندزدایی سطوح و سرویس های بهداشتی نیز باید مستمر انجام شود.

وی با تاکید بر غربالگری مداوم کادر آموزش و دانش آموزان ادامه داد: سلامت محیط آموزش مهمترین هدف دانشگاه علوم پزشکی است که در جلسه با معاون آموزش و پرورش استان نیز راهکارهای لازم برای تحقق  و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بررسی شده که اجرای آن با جدیت توسط هر ۲ دستگاه دنبال می شود.

سال تحصیلی جدید با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه لرستان آغاز شده  و این استان هم اکنون در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.