استاندار: توجه به کرمانشاه هزینه‌های کشور را کاهش‌ می‌دهد
27 شهریور 1399 - 7:41
بازدید 162
1

استاندار کرمانشاه بااشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان برای توسعه گفت: باتوجه به موقعیت خاص کرمانشاه در منطقه اگر در مرکز توجه بیشتری قرار گیرد، هزینه‌های کشور کاهش خواهد یافت. به گزارش گفتمان زاگرس؛ هوشنگ بازوند که صبح پنجشنبه میزبان «محمدمهدی طهرانچی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی بود، اظهارداشت: اکنون کرمانشاه با چالش‌هایی همچون بیکاری روبه رو به […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه بااشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان برای توسعه گفت: باتوجه به موقعیت خاص کرمانشاه در منطقه اگر در مرکز توجه بیشتری قرار گیرد، هزینه‌های کشور کاهش خواهد یافت.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ هوشنگ بازوند که صبح پنجشنبه میزبان «محمدمهدی طهرانچی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی بود، اظهارداشت: اکنون کرمانشاه با چالش‌هایی همچون بیکاری روبه رو به رو است که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد.

وی افزود: طی چند سال گذشته اقدام به تدوین برخی اسناد مانند سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال کردیم و امسال هم باتوجه به سال جهش تولید نسبت به سند جهش تولید تحت عنوان سند سرمایه گذاری اقدام شد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: براساس اسناد طراحی شده امسال باید تلاش کنیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شکل بگیرد تا بتوانیم به چالش اصلی استان یعنی بیکاری غلبه کنیم.

بازوند با بیان اینکه اسنادهای تدوین شده بستر بسیار خوبی برای حرکت به سمت جهش تولید هستند، ادامه داد: دانشگاه می تواند کمک های خود برای حل چالش ها را با اجرای مطالعات دقیق و پژوهشی مضاعف تر کند.

وی کرمانشاه را یکی از ثروتمندترین استان های کشور دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری اورمانات به تنهایی می تواند به اندازه چاه های نفت درآمد داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از گرفتارهای استان در بحث اشتغال موضوع آموزش و مهارت به افراد جویای کار است لذا علاوه بر توجه به رونق تولید و جهش تولید باید به مقوله آموزش هم توجه کنیم که دانشگاه می تواند در این زمینه نیز کمک حال استان باشد.

بازوند با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری حاشیه نشینان در شهر کرمانشاه افزود: این آمادگی را داریم که در زمینه فعالیت های تحقیقاتی برای حل معضل حاشیه نشینی با دانشگاه آزاد همکاری کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود نقش دانشگاه ها را در توسعه و پیشرفت کشور بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر و ریل توسعه و پیشرفت کشور قرار دارد و اگر تاریخ بخواهد که از اقدامات جمهوری اسلامی یاد کند بدون شک یکی از این اقدامات ارزشمند تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: اگر دانشگاه ها به کمک توسعه استان ها بیاید حتماً توسعه استان ها با هزینه کمتری انجام خواهد شد و دانشگاه ها قادرند که چالش های استان ها را با هزینه کمتری حل کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه دولتی و خصوصی است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.