شائبه های اداره کل راه وشهرسازی استان و وظیفه خطیر دستگاههای نظارتی !
27 شهریور 1399 - 19:17
بازدید 135
5

این روزها امید مردم به رسانه های حق گو و دستگاههای نظارتی حق طلب وصادق است تا ببنویسند از حقوقی که توسط مدیران رانتیر ضایع می شود و بستانند حقوق تضییع شده ملی ولو اینکه هرگز به جیب مردم بازنگردد. بنابراین ما وظیفه داریم یعنوان رسانه ای که رسالتش نوشتن حق و مطالبه حقوق مردم […]

پ
پ

این روزها امید مردم به رسانه های حق گو و دستگاههای نظارتی حق طلب وصادق است تا ببنویسند از حقوقی که توسط مدیران رانتیر ضایع می شود و بستانند حقوق تضییع شده ملی ولو اینکه هرگز به جیب مردم بازنگردد. بنابراین ما وظیفه داریم یعنوان رسانه ای که رسالتش نوشتن حق و مطالبه حقوق مردم است  به این موضوعات ورود کنیم ،شاید از این طریق کورسوی امیدی در دل مردم روشن نماییم.

به گزارش گفتمان زاگرس:بگذارید موضوع را با طرح یک واقعیت آغاز کنم،واقعیتی که ممکن است هم به مذاق برخی خوش نیاید وهم اینکه برای نگارنده هزینه در بر داشته باشد،اما بی توجه به آثاری که برای آن متصوریم باید عرض کنم ،وضعیت کشور در حوزه های مختلف مطلوب نیست ،مردم از حیث نارضایتی در پایین ترین سطح قرار دارند و  جز نتیجه عملکرد نادرست مسئولین،رابطه بازی ،رانت بازی  ومهمتر از همه دستیازی به منافع مردم عامل دیگری در پشت آن وجود ندارد.

باور کنید مردم ما مردم خوبی هستند ،اگر گرسته هم باشند ،اگر فرزندانشان بیکار باشند ،اگر قسط معوق داشته باشند ولی بی توجه به ژن ها همه مثل هم و در سطوح مختلف آثار این سختی ها را لمس کنند ،مردم درک می کنند . اما بالعکس وقتی می بییند فرزند تحصیل کرده آنها در کنج خانه بیکار نشسته و آینه دق آنها شده است ،وقتی برای چندر غاز وام باید هفت خان رستم را طی کنند ،اما می بینند نورچشمی های مسئولین از طریق رانت ورابطه استخدام می شوند ،پست می گیرند و در آنی هزاران میلیارد منابع کشور از بهشت رانت خواران سر در می آورد ،حق دارند نگاهشان به مسئولین تغییر کند .

این روزها امید مردم به رسانه های حق گو و دستگاههای نظارتی حق طلب وصادق است تا بنویسند از حقوقی که توسط مدیران رانتیر ضایع می شود و بستانند حقوق تضییع شده ملی ولو اینکه هرگز به جیب مردم بازنگردد. بنابراین ما وظیفه داریم بعنوان رسانه ای که رسالتش نوشتن حق و مطالبه حقوق مردم است  به این موضوعات ورود کنیم ،شاید از این طریق کورسوی امیدی در دل مردم روشن نماییم .

درحالی که این روزها صدها وبلکه هزاران جوان تحصیلکرده سطوح عالی به هر دری می زنند که شغلی آبرومندانه دست وپا کنند ،به قول معروف دستشان به جیب خودشان باشد و وبال گردن پدر ومادرها نشوند وهمه درها بر روی این جوانان مستعد وخلاق بسته است .

اما از سویی می بینیم که بسیاری از مدیران دستگاههای متعدد اجرایی استان آن هم درسطوح بالای مدیریتی در این شرایط سخت با استفاده از رانت مدیریت خود ،برخی از افراد خانواده اشان را به مدیران دستگاهها وشرکت های فعال استان تحمیل می کنند .اینجاست که تحمل این رفتار برمردم سخت می شود وآن را به کل نظام تعمیم می دهند.

یکی از این دستگاههای اجرایی استان اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام است که شائبه های متعددی در رفتار مدیران آن مطرح است .شائبه هایی از جنس استخدام چند نفر از نور چشمی های مدیران استان ،عدم حضور مستمر مدیرکل در محل کار به بهانه جذب اعتبار ،شیوه پرداخت مطالبات به برخی پیمانکاران وهنچنین حاشیه هایی در زمینه جابجایی پر سر وصدای معاون مالی اداره کل !

نمی خواهیم اینجا کسی را متهم کنیم ،اما از دستگاه نظارتی که ذات وظایف آن ورود ،بررسی و برخورد با چنین شائبه هایی است ورود قاطع به حاشیه های مطرح شده در این دستگاه را خواستاریم ،دراین شرایط حساس که برخی رفتارها باعث شکل گیری نارضایتی در بین جامعه شده است ،دستگاه نظارتی وظیفه ای خطیر بر عهده دارد ،آنها زیر ذره بین مردمند !

اسناد ومدارک نزد رسانه محفوظ است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.