در سفر یکروزه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به ملایر چه گذشت؟
29 شهریور 1399 - 6:22
بازدید 293
6

توجه به غرب کشور در بحث امنیت غذایی، بازگرداندن ردیف های ملی تعاونی های تولید و شرکت های زراعی، واگذاری صندوق بیمه کشاورزی به بخش خصوصی، ارتقاء صنعت مرواربافی، حمایت از انگور همانند گندم و ضرورت تغییر الگوی کشت در بعضی استان ها از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده معاونان وزیر جهادکشاورزی و اعضای کمیسیون […]

پ
پ

توجه به غرب کشور در بحث امنیت غذایی، بازگرداندن ردیف های ملی تعاونی های تولید و شرکت های زراعی، واگذاری صندوق بیمه کشاورزی به بخش خصوصی، ارتقاء صنعت مرواربافی، حمایت از انگور همانند گندم و ضرورت تغییر الگوی کشت در بعضی استان ها از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده معاونان وزیر جهادکشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر یکروزشان به شهرستان ملایر استان همدان بود.


به گزارش گفتمان زاگرس:رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با موضوع بررسی راهکارهای رفع موانع و رسیدگی به مطالبات کشاورزان در حوزه های محیط زیست، منابع آبی و آبخیزداری که در فرمانداری ویژه ملایر برگزار شد، به اهمیت فوق العاده این کمیسیون به علت تمرکز دشمن بر حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: با طرح دوفوریتی اصلاح خرید تضمینی گندم با تنها هفت رأی مخالف در مجلس که ناشی از افزایش قیمت نهاده ها بود، موافقت شد و راهکار این است که قیمت واقعی را در انتهای زنجیره که تولید محصولات استراتژیک است و تضمین خرید می شود، ببینیم تا اگر قیمت نهاده بالا رفت لااقل کشاورز به دسترنج خود برسد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد موافقت با این طرح را نشان از انقلابی بودن مجلس یازدهم در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: به دولت در شورای اقتصاد تذکر دادیم تا اصلاح این قانون و تعیین قیمت توسط شورای قیمتگذاری و سیاستگذاری حمایت محصولات اساسی کشاورزی که شامل کشاورزان خبره نیز می شود، صبر کنند.

وی سفر به شهرستان ملایر را نخستین سفر رسمی کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در راستای مردمی سازی مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده در این نشست از جمله بحث سد کلان، طرح فراز، تنفس وام کشاورزان، فرآوری کشمش و تعهد ارزی طی دوهفته آینده در کمیسیونی با حضور استاندار و وزرا و معاونان مربوطه صورتجلسه و پیگیری خواهد شد.

افزایش اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی به ۱۵۰۰ میلیارد تومان

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز درون زا شدن اقتصاد را یکی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: باید از امکانات موجود مانند آب، خاک و نیروهای توانمند به نحو مطلوب استفاده کنیم همچنین برون گرا بودن اقتصاد در بحث صادرات و عدالت محور بودن اقتصاد که جزء اصول اقتصاد مقاومتی هستند، باید در استان همدان و به ویژه شهرستان ملایر مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

جلال محمودزاده به ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه و قانون رفع موانع تولیدات کشاورزی اشاره و بیان کرد: این قوانین تصویب شده و دولت باید اجرا کند همچنین کمیسیون کشاورزی طی دوسال گذشته اعتبارات صندوق بیمه را از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است.

وی در بخش دیگری واگذاری صندوق بیمه کشاورزی به بخش خصوصی را دغدغه ای مهم عنوان کرد و یادآور شد: اگر صندوق بیمه کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شود ما از ۷۰ درصد یارانه دولت به بخش کشاورزی محروم خواهیم شد.

محمودزاده در پایان پیگیری مشکل تعهد ارزی و برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی را از اولویت های کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد.

باید سبک مرواربافی ملایر ارتقاء یابد

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهرستان ملایر صنعتی ترین شهر استان همدان است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان ملایر سرانه فضای سبز بالایی دارد و ۳۰ درصد از مناطق حفاظت شده در این شهرستان قرار گرفته، شهری با الگوی ویژه آبادانی و عمرانی است.

سمیه رفیعی به حضور بانوان ملایری در بخش رشد اقتصادی و به ویژه در صنعت مرواربافی اشاره و خاطرنشان کرد: این سبک مرواربافی که نمونه آن را در جهان نداریم، باید سهمی حداکثری در بازار جهانی پیدا کند و ارتقاء داده شود.

ضرورت تأمین نیازهای کشور در قالب اجرای طرح‌های هوشمند در مناطق غرب

رئیس کمیته تولیدات گیاهی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کشور ما در بخش کشاورزی، زیربخش باغبانی بسیار حائز اهمیت است و به علت مشکلات زیست محیطی و کمبود آب کشور، توسعه باغات یک ضرورت است.

پرویز اوسطی، تابش خوب نورخورشید، قلیایی بودن خاک ها و کیفیت خوب میوه کشور را مزیت صادراتی محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: توجه به غرب کشور در بحث امنیت غذایی باید در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد.

وی تأمین نیازهای کشور را در قالب اجرای طرح های هوشمند در مناطق غرب ضروری دانست و مطرح کرد: نگاه به انگور، نگاهی فرعی است که باید تبدیل به نگاهی راهبردی شود و با توجه به اینکه انگور محصولی است که پراکنش کل کشور را داراست، حمایت از آن باید همانند حمایت از گندم باشد.

ضرورت ارتقاء شیوه فرآوری انگور

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس نیز گفت: محدودیت منابع آبی بزرگترین معضل کشور در حوزه کشاورزی است پس برای حفظ منابع آبی باید در زمینه آبخیزداری فعالیت بیشتری داشته باشیم.

امیرقلی جعفری‌بروجنی به ضرورت تغییر الگوی کشت در بعضی استان ها به علت محدودیت منابع اشاره و اظهار کرد: شیوه فرآوری انگور در شهرستان ملایر باید ارتقاء یابد همچنین قیمت خرید انگور و کشمش از کشاورزان زحمتکش ملایری با توجه به حجم بالای انگور تولیدی توسط آنها بسیار پایین است.

پیش‌بینی زراعت ۱۰۰۰ هکتار چوب در استان همدان

معاون وزیر جهادکشاورزی نیز با اشاره به نهالستان شهرستان ملایر به عنوان تنها نهالستان استان همدان، مطرح کرد: یک میلیون اصله نهال صنوبر در این نهالستان تولید می شود که باید حوزه زراعت چوب پررونق تر شود و امسال جهشی در توسعه زراعت چوب در استان همدان و به ویژه شهرستان ملایر خواهیم داشت.

مسعود منصور گفت: امسال ۱۰۰۰ هکتار زراعت چوب در استان همدان پیش‌بینی شده است که از این میزان ۵۰۰ هکتار در شهرستان ملایر اجرا خواهد شد و از ۸۰۰ هزار هکتار حوزه آبخیز استان، ۳۰۰ هزار هکتار آن انجام شده و تعهد می‌کنیم امسال حوزه آبخیز بالادست سد کلان ملایر تمام شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان از اتمام طرح کاداستر شهرستان ملایر تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال سهم شهرستان ملایر در طرح ۱۰۰۰ هکتار توسعه جنگل‌داری اقتصادی قابل توجه است.

اختصاص دوباره ردیف‌های ملی به تعاونی‌های تولید و شرکت‌های زراعی با حمایت مجلس

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی نیز گفت: حدود ۷۰ تعاونی تولید در استان همدان داریم که باید برنامه هایی در راستای تقویت آن و ایجاد زنجیره های تولید با حضور مسئولان استان، خود کشاورزان و اعضای اتحادیه ها ردیف شود.

محمدعلی طهماسبی به حذف ردیف های ملی تعاونی های تولید و شرکت های زراعی اشاره کرد و افزود: تعاونی های تولید قبلاً ردیف ملی داشتند که هم در سطح ملی و هم در ردیف‌های استانی حذف شد و با حمایت مجلس این ردیف های ملی می تواند دوباره اختصاص یابد.

وی پیگیری طرح فراز و افزایش بهره وری و استفاده از دارایی های موجود در شهرستان ملایر را از اولویت های مهم این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: تک تک مسائل مطرح شده در این نشست از جمله تعلیق فاکتورهای بازرگانی، مشکل صادرات و طرح تنفس تسهیلات کشاورزان را پیگیری و در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی خواهیم کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین به در اولویت قرار گرفتن استان همدان در حوزه افزایش اعتبارات اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه استان همدان منشأ بروز و تغییر در رفتار سایر تولیدکنندگان بوده، همیشه برای ما در اولویت است.

همدان از استان‌های پیشرو در حوزه ساخت شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور نیز گفت: استان همدان به علت تعدد فعالیت های کشاورزی در حوزه های مختلف اعم از گلخانه ای و دام و طیور و نیز میزان بهره برداری از این شهرک ها یکی از استان های پیشرو در سطح کشور است.

علی‌اشرف منصوری از وجود ۵۵۰۰ هکتار اراضی استان همدان که استعداد ایجاد شهرک های کشاورزی را دارند، خبر داد و اعلام کرد: استان همدان تاکنون موفق به ساخت ۱۶ شهرک شده و افزون بر ۲۰۰ هکتار اراضی واگذار شده که نیمی از آنها به بهره برداری رسیده و در چرخه تولید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چهار شهرک کشاورزی در شهرستان ملایر در دست بهره برداری است، مطرح کرد: یکی از تصمیمات این جلسه که می تواند از حیث تولید و اشتغال اثرگذار باشد، اجازه واگذاری و تولید در این مجموعه ها داده شود تا بتواند وارد چرخه تولید شود.

منصوری تصریح کرد: در حوزه گلخانه ای ما زیرساخت های یک شهرک ۶۸ هکتاری را در حال اجرا داریم و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته همزمان با انجام این زیرساخت ها، احداث واحدهای تولیدی را نیز در شهرستان داشته باشیم.

حذف تخصیص اعتبار ملی به زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه ای و نواحی صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز به حذف تخصیص اعتبار ملی به زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه ای و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: مطابق قانون احکام دائمی این اعتبار ملی باید تخصیص داده شود اما سه سال است که حذف شده و اگر به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه شود تحرک دهنده اشتغال و تولید خواهد بود.

ظاهر پورمجاهد ادامه داد: باید اعتبارات لازم بابت زیرساخت ها به فارغ التحصیلان کشاورزی که گلخانه احداث کردند، داده شود تا بتوانیم در حوزه تعادل بخشی و بهره وری آب گلخانه ها را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هکتار کشت گلخانه ای توسط جوانان و دانش‌آموختگان در استان در دست اجراست، تأکید کرد: قرار بر این بود که فاز دوم یارانه برای این افراد در سازمان برنامه و بودجه اعلام شود اما با پیگیری های انجام شده هنوز اجرایی نشده است و با وجود اینکه وثیقه این دانش آموختگان در بانک کارشناسی شده، چون یارانه ابلاغ نشد، آنها مایل به دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد در مناطق کمتر برخوردار و ۱۴.۵ درصد در مناطق برخوردار نیستند.

مخالفت سازمان برنامه و بودجه برای ارائه یارانه به کشاورزان در اجرای طرح آبیاری تحت فشار

پورمجاهد به مخالفت سازمان برنامه و بودجه برای ارائه یارانه به کشاورزان پیشگام در اجرای طرح آبیاری تحت فشار اشاره و خاطرنشان کرد: آبیاری تحت فشار این کشاورزان با داشتن کشت های استراتژیک و الگویی، فرسوده شده و ضرر کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: در حوزه اجرایی شدن طرح کاداستر مطابق قانون می‌توانستیم تا پایان سال ۹۸ سند دفترچه‌ای به بانک‌ها و مراجع قانونی ارائه دهیم که این قانون لغو شده و سرمایه‌گذارانی که زمین به آنها واگذار می‌شود، با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در ادامه به تولید ۶۳ طرح در سطح استان با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: برنامه این است که بخش عمده‌ای از این طرح ها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد که برای تحقق این هدف و اجرای طرح کاداستر باید این قانون تا پایان سال با حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس اصلاح شود.

پورمجاهد در پایان ساختار نیروی انسانی در سازمان جهادکشاورزی را ضعیف دانست و یادآور شد: بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالانه برای استان همدان درنظر گرفته‌ شده و در یکی از شهرک‌های صنعتی ملایر بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فرآوری معدن در دست اجرا است.

همدان در بهره‌وری کشاورزی جلوتر از میانگین کشوری است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز به اهمیت بخش کشاورزی استان همدان اشاره کرد و گفت: تقریباً دو و نیم برابر سهم مساحت استان همدان از کشور در تولید محصولات کشاورزی است و ما در بسیاری از محصولات مازاد بر نیاز کشور تولید داریم که باید صادر شود.

منصور رضوانی‌جلال به تولید بیش از ۴.۹ میلیون تن محصولات کشاورزی توسط ۱۱۷ هزار بهره بردار اشاره و اعلام کرد: ۲۴ تا ۲۶ درصد ارزش افزوده اقتصاد استان در بخش کشاورزی و نیز بیش از ۲۹ درصد از اشتغال استان همدان در این بخش است.

وی با بیان اینکه در استان همدان بهره وری در بخش کشاورزی جلوتر از بهره وری در سطح میانگین کشوری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین برداشت سیب زمینی در واحد سطح در استان همدان ۳۳ تن و این میزان در استان همدان نزدیک به ۴۴ تن است، عملکرد ما ۱۰ تن بیشتر از میانگین کشوری است همچنین همدان با تولید بیش از ۵۴ هزار تن گردو، ۱۷ درصد از تولید گردو کشور و نیز با تولید ۴۲۰ هزار تن انگور، ۱۱ درصد از تولید انگور کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوانی‌جلال در ادامه به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۵۵ هزار هکتار اراضی آبی استان به سیستم های آبیاری نوین اشاره کرد و یادآور شد: ۸۵ درصد از اراضی مستعد کشاورزی این استان تحت پوشش آبیاری های نوین است که میانگین این میزان در سطح کشوری ۴۸ درصد است و کشاورزان ما در این زمینه پیشرو بودند.

وی ملایر را یکی از قطب های مهم در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: شهرستان ملایر با داشتن تنها ۱۶ درصد از مساحت کل استان همدان، بیش از ۳۵.۵ درصد از محصولات باغی استان، انگور ۵۴ درصد، بادام ۴۵ درصد، گردو ۲۲ درصد و ۲۰ درصد از تولید دام و طیور استان، شیر ۲۳.۴ درصد، تخم مرغ ۲۱ درصد و عسل ۲۵.۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: ۶۶ درصد از اجرای طرح فراز و ۳۳.۵ درصد از اجرای طرح صنایع تبدیلی کل استان در شهرستان ملایر صورت گرفته است و ظرفیت و پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه کشاورزی سبب شد تا به عنوان شهر جهانی انگور ثبت شود.

وی با اشاره به پیشرو بودن استان همدان در طرح آبیاری نوین از سال ۸۰ اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از سیستم های آبیاری نوین ما فرسوده شده و این خود سبب کاهش راندمان سیستم های آبیاری و کیفیت محصولات کشاورزی می شود بنابراین تقاضای ما اصلاح قانون سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تخصیص ندادن یارانه به کشاورزان پیشگام در اجرای این طرح است.

رضوانی‌جلال در پایان افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و رشد پنج برابری قیمت کودهای شیمیایی را سدی مقابل رسیدن به خودکفایی در حوزه کشاورزی مطرح و خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص داده شده به بخش کشاورزی استان همدان به هیچ وجه متناسب با نقش و جایگاه این استان در بخش کشاورزی نیست.

ریزش ۵۰ درصدی اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال ۹۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز به ریزش ۵۰ درصدی اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: همه امید خسارات کشاورزی به این صندوق وابسته است و این ریزش نشان می دهد که صندوق نتوانسته کار خود را درست انجام دهد.

علی‌اصغر زبردست افزود: بخش زیادی از اعتبارات صندوق به حوادث غیرمترقبه اختصاص داده می شود و چون این حوادث شامل بسیاری از محصولات کشاورزی نمی شود، کشاورز را متحمل ضرر می کند.

وی با بیان اینکه مجلس می‌تواند ردیف خاصی در صندوق برای حوادث محصولات کشاورزی درنظر بگیرد، اظهار کرد: با توجه به حمایت دولت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی، اگر صندوق از بخش دولتی گرفته و به بخش خصوصی داده شود، کشاورز متحمل زیان خواهد شد.

زبردست در بخش دیگری مطرح کرد: سال گذشته کشور ترکیه حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات میوه و تره‌بار به کشور روسیه داشت که سهم ایران ۲۵۰ میلیون دلار بود بنابراین دولت باید تعرفه ها را کاهش دهد تا بتوانیم بازار آسیای میانه و نیز کشور روسیه را پوشش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان به فسادپذیر بودن تولیدات بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: بخش کشاورزی باید از تعهدات ارزی و برگرداندن ارز به کشور معاف شود.

تعلیق ۹۷ کارت بازرگانی در استان همدان

وی از تعلیق ۹۷ کارت بازرگانی در استان همدان خبر داد و اعلام کرد: بخش زیادی از این تعلیق شامل کارخانه های کشمش در ملایر می شود و خسارات زیادی به صادرات محصولات کشاورزی وارد می کند.

زبردست در پایان اظهار کرد: مشمول مالیات بودن محصولات کشاورزی و کاهش قیمت محصولات از مشکلات پیش‌روی این حوزه است که موجب شده در صادرات محصولاتی همچون سیب‌زمینی متحمل زیان شویم.

تولید ۸۰ درصد پارچه ماسک کشور در ملایر

فرماندار ویژه ملایر نیز در این نشست ضمن اشاره به جهانی شدن شهر ملایر در حوزه مبل منبت و در حوزه کشاورزی و انگور، بر پیشرفت های صورت گرفته در حوزه صنعت تأکید و اظهار کرد: امروز شرکت های بافتینه و بافتسان شهرستان ملایر قطب اصلی تولید پارچه ماسک در کشور است و ۸۰ درصد پارچه ماسک کشور را تولید می کند.

قدرت‌الله ولدی پیشرفت های شهرستان ملایر را به عنوان کارگاه عملیات عمرانی، اجرایی و اقتصادی مدیون و مرهون زحمات مردم شریف شهرستان دانست و ادامه داد: در هفته دولت کارخانه تولید دستکش پزشکی و لاتکس در این شهرستان کلنگ زنی شد که تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ملایر به عنوان تنها شهرستان فعال در حوزه تولید سیلیس و مواد مرتبط با معدن است، گفت: تا پایان سال ۳۰۰۰ میلیارد تومان طرح تولیدی اقتصادی در فازهای دو و سه کارخانه های سیلیس ملایر به بهره برداری خواهد رسید که تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان از آن به بهره برداری رسیده است.

ولدی در بخش دیگری به فعالیت های صورت گرفته در حوزه دامپروری اشاره و خاطرنشان کرد: دو مجتمع دامپروری ۶۰۰۰ رأسی یکی شستا در حوزه تأمین اجتماعی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان که در هفته دولت کلنگ زنی شد و دیگری ۴۰۰۰ رأسی پگاه است.

غنی‌سازی آب و خاک تهدیدها و تحریم‌ها را خنثی می‌کند

امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه کشوری که آب و خاکی داشته و در عین حال فقیر باشد، از رحمت الهی به دور است، اظهار کرد: ما به برکت بارندگی یکی دو سال اخیر از فراوانی آب برخورداریم، از طرفی زمین هم فراوان داریم، پس باید در به فعلیت رساندن این فراوانی ها و غنی سازی آنها در خنثی سازی تهدیدها و تحریم ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری به لزوم ایجاد یک انقلاب عظیم در عرصه کشاورزی به برکت همین آب و خاک اشاره و خاطرنشان کرد: درباره اهمیت کشاورزی همین بس که خداوند خود را کشاورز معرفی می کند، دست کشاورز دست خداست و قدرت الهی در دست کشاورز ایجاد می شود، پس این هنر کشاورز است که تهدید را به فرصت تبدیل می کند.

وی نبود صنایع تبدیلی را خلأ کشاورزی مطرح کرد و گفت: انگور ما جهانی شده در حالیکه صنایع تبدیلی انگور هنوز به شهر ما نیامده است. جهانی سازی یک گام برای به فعلیت رساندن ظرفیت درنظر گرفته شده محصولات انگور بوده و صدها گام هنوز باقی مانده است.

انتقال آب سد کلان به ملایر مطالبه ضروری شهرستان ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: لزوم انجام پروژه آبخیزداری، انتقال آب سد کلان به ملایر که به یک مطالبه ضروری شهرستان تبدیل شده، کمک به اجرای طرح فراز، کمک به اجرای پروژه های آبیاری نوین، پروژه تجهیز و نوسازی اراضی، حل مشکل معدن سرمک و منطقه حفاظت شده لشکردر از جمله مطالبات عمده شهرستان است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: حل مشکل مجوز ۵۰ درصد مرغداری های ملایر با توجه به اینکه این مرغداری ها تولید دارند اما جزء آمار شهرستان محسوب نمی شوند، از دیگر مطالبات مهم شهرستان است.

دیگر نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی در ابتدا از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به این شهرستان قدردانی کرد و آن را دستاورد و رهاورد مهمی در عرصه کشاورزی ملایر و استان دانست.

دکتر هادی بیگی‌نژاد ضمن تأکید بر وجود همکاری و هماهنگی بین دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقدمات طرح آبرسانی سدکلان ملایر در هفته آینده به اتمام خواهد رسید همچنین تلاش ما در زمینه های مختلف کشاورزی باید با این نگاه باشد که خداوند به واسطه کشاورزی رزق مردم را می‌دهد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان این نشست با دو خانواده شهید والامقام شهرستان ملایر دیدار و از بازار مبلمان منبت ملایر بازدید کردند.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.