کلاس‌های درس دانشگاه رازی به صورت آنلاین برگزار می‌شود
30 شهریور 1399 - 14:35
بازدید 110
3

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اعلام اینکه تمام کلاس‌های درس این دانشگاه در همه مقاطع در سال تحصیلی جدید به صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: تصمیمات دانشگاه رازی در مورد برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری یا آنلاین تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است. به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر «ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا» روز یکشنبه در نشست خبری […]

پ
پ

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اعلام اینکه تمام کلاس‌های درس این دانشگاه در همه مقاطع در سال تحصیلی جدید به صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: تصمیمات دانشگاه رازی در مورد برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری یا آنلاین تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر «ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در سرسرای اجتماعات دانشگاه رازی با بیان اینکه کلاس‌های درس را از زمان شیوع ویروس کرونا یعنی در اسفند سال ۹۸ به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار کردیم، افزود: باتوجه به زیرساخت های فناوری اطلاعات بیش از هزار و ۵۰۰ عنوان درس را در فضای مجازی ارایه کردند و اختلالی در زمینه تحصیلی دانشجویان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به توسعه و تقویت زیرساخت های دانشگاه گفت: اکنون زیرساخت های مناسب برای برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین فراهم شده و امروز هم آمادگی برای ارایه درس ها در فضای مجازی را داریم.

وی یادآوری کرد هر زمان که ستاد کرونا تشخیص دهد که درس ها را به صورت حضوری ارایه کنیم این امکان وجود دارد و این ظرفیت جدید به دانشگاه اضافه شده که امکان ادامه تحصیل و فرآیندهای آموزشی در فضای مجازی داشته باشیم.

او به راه اندازی بیش از ۲۰۰ سامانه در دانشگاه رازی کرمانشاه در هفت سال اخیر اشاره کرد و گفت: برخی از این سامانه ها در فضای داخلی و برخی نیز در فضای وب قابل دسترس است و به این صورت امکان ارایه خدمات را در فضای وب فراهم کرده ایم.

وی تصریح کرد در ارزیابی های صورت گرفته بیش از ۲۴۰ فرآیند کاری در دانشگاه وجود دارد که تلاش کردیم بسیاری را سامانه سپاری کنیم و در فضای وب ارایه نماییم.

او کاهش ترددها ، افزایش شفافیت و ارایه خدمات کنترل شده را از مزایای ارایه خدمات به صورت آنلاین دانست و گفت: شاخص های ارایه خدمات در دانشگاه با سامانه سپاری ها ارتقا پیدا کرده است.

وی به فعالیت های دانشگاه در حوزه پژوهش نیز در چند ماه اخیر اشاره کرد و افزود: با وجود شیوع کرونا فعالیت های پژوهشی دانشگاه تعطیل نشده و در قالب وبینارها فعالیت ها را ادامه داده ایم و در ۶ ماه گذشته ۲ کنفرانس بزرگ در فضای وبیناری از جمله کنفرانس فیزیک ایران با حضور اساتید و دانشمندان برجسته دانشگاه های مطرح و کنفرانس تاریخ برگزار کردیم.

۲۶۵کد رشته در دانشگاه رازی فعال است

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع ۲۶۵ کد رشته در دانشگاه رازی کرمانشاه وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۴ رشته کارشناسی، ۱۳۹ رشته ارشد و ۶۲ رشته دکترا و یک دکترای عمومی که از مجموع کد رشته ها ۲۰۰ کد رشته مربوط به دوره تحصیلات تکمیلی است.

اعلمی آل آقا اظهار داشت: ما در دانشگاه صرفا به دنبال توسعه کمی رشته ها نیستیم و کیفیت در اولویت اول است.

وی تصریح کرد: از نظر مدرس و اعضای هیات علمی محدودیت نداریم و تصمیم داریم دانشجویان را در دوره های تحصیلات تکمیلی به صورت پژوهش محور جذب کنیم.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.