۹۰ درصد علائم بیماری سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا مشترک است
04 مهر 1399 - 7:29
بازدید 161
3

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که هر سه ویروس سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا از یک خانواده هستند علائم این سه بیماری تا ۹۰ درصد مشترک است و باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را به کار گرفت. به گزارش گفتمان زاگرس؛سید راشد جزایری افزود: با این وجود برخی علائم متفاوت می‌تواند […]

پ
پ

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که هر سه ویروس سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا از یک خانواده هستند علائم این سه بیماری تا ۹۰ درصد مشترک است و باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را به کار گرفت.

به گزارش گفتمان زاگرس؛سید راشد جزایری افزود: با این وجود برخی علائم متفاوت می‌تواند در تشخیص ویروس کرونا نسبت به ۲ ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی موثر باشد و از مراجعات غیرضروری مبتلایان به مراکز بهداشتی و درمانی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: سرماخوردگی و آنفلوآنزا با تب مقطعی، سرفه‌های همراه با خلط، آبریزش بینی و سردرد خفیف همراه است، اما علائم ویروس کرونا شامل سردردهای دائمی شدید، سرفه‌های خشک و بدن درد شدید است.

جزایری با بیان اینکه فصل سرما در چهارمحال و بختیاری زودرس و طولانی است، تصریح کرد: هرگونه علائم مبنی بر سرماخوردگی به ویژه در فصل پاییز و زمستان برای ما به منزله احتمال ابتلا به ویروس کرونا است از همین‌رو به مردم توصیه می‌شود تا چنانچه با هرگونه علائمی در این خصوص مواجه شدند با مراجعه با سامانه salamat.gov.ir و پرکردن فرم‌های خوداظهاری، کارشناسان را در تشخیص ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در سطح جامعه یاری دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چنانچه علائم ثبت شده نگران‌کننده باشد بهورزان و مراقبین سلامت ظرف ۲۴ ساعت با شماره ۴۰۳۰ با فرد موردنظر تماس می‌گیرند و برای تعیین زمان و مکان مراجعه به مرکز درمانی مشخص با وی هماهنگی می‌کنند.

جزایری با تاکید بر تهویه مناسب ادارات، نهادهای عمومی و منزل‌های مسکونی در فصل پاییز و زمستان، خاطرنشان کرد: تهویه نامناسب بیشترین تهدید برای شیوع هر سه ویروس در فصل سرما است.

وی با بیان اینکه خودمراقبتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک بهترین روش جلوگیری از ابتلا به ویروس‌های کرونا و آنفلوآنزا است، افزود: هرگونه اقدام عالمانه و آگاهانه در جهت سلامتی به عنوان خودمراقبتی تعبیر می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب را گام دیگری برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی دانست و گفت: اگرچه نمی‌توان تغذیه خاصی را برای پیشگیری از کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی تجویز کرد اما با استفاده از مواد خوراکی ویتامین‌دار، میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توان تا حدی سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس‌ها تقویت کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.