باید “مُهر” رتبه اول بیکاری را از پیشانی کرمانشاه برداریم
06 مهر 1399 - 7:05
بازدید 118
3

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باید تلاش زیادی انجام دهیم تا امسال مُهر رتبه اول بیکاری از پیشانی استان برداشته شود. به گزارش گفتمان زاگرس:هدایت حاتمی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بااشاره به شیب نزولی نرخ بیکاری استان طی چندسال اخیر، اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ نرخ بیکاری استان حدود ۲۲ درصد بود […]

پ
پ

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باید تلاش زیادی انجام دهیم تا امسال مُهر رتبه اول بیکاری از پیشانی استان برداشته شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:هدایت حاتمی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بااشاره به شیب نزولی نرخ بیکاری استان طی چندسال اخیر، اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ نرخ بیکاری استان حدود ۲۲ درصد بود که رقمی بسیار بالا، کمرشکن و آزار دهنده محسوب می‌شد.

وی افزود: از همان زمان با طرحی ضربتی و با افقی بلندمدت برنامه‌های مدونی را برای نجات همه بخش‌های اقتصادی استان در دستور کار قرار دادیم و با پیشبرد همین برنامه‌ها توانستیم نرخ بیکاری استان را ۶.۱ درصد کاهش دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم این کاهش نرخ بیکاری، کماکان رتبه اول بیکاری کشور هستیم که نشان می‌دهد باید تلاش زیادی انجام دهیم تا امسال مُهر رتبه اول بیکاری از پیشانی استان برداشته شود.

وی اضافه کرد: البته هرچه پیش می‌رویم، کار سخت‌تر و فضا رقابتی‌تر می‌شود و به لایه‌های فشرده‌تر کار می‌رسیم که باید با هوشمندی بتوانیم مشکلات را کنار بزنیم.

حاتمی اعلام کرد: با این وجود، مهمترین راه حل جهت کاهش نرخ بیکاری استان را جذب سرمایه گذار می‌دانیم و در این راستا برای امسال جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را هدفگذاری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: طبق سند اشتغال استان برنامه داریم که هر ساله سه درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و باتوجه به ظرفیت هایی که در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری داریم، این برنامه قابل تحقق خواهد بود و فقط باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه به مهمترین اولویت‌های استان در حوزه اشتغال هم اشاره ای کرد و گفت: یکی از این اولویت‌های مهم حفظ واحدهای تولیدی موجود استان است تا بتوانیم اشتغالی که اکنون در آنها وجود دارد را حفظ کنیم و نگذاریم از دور خارج شوند، چرا که بازگرداندن یک واحد تولیدی راکد و از دور خارج شده بسیار سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بدنبال این هستیم که از واحدهای تولیدی استان حمایت‌هایی داشته باشیم و آنها را تشویق کنیم که برای توسعه واحدهای تولیدی خود اقدام کنند تا زمینه اشتغالزایی جدیدی در آنها فراهم شود.

حاتمی اولویت سوم استان در حوزه اشتغال را ایجاد جبهه هایی جدید برای جذب سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: طراحی نظام یکپارچه صدور مجوزهای سرمایه گذاری در قالب یک سامانه طی سال گذشته باعث سرعت بخشی به فرآیند رسیدگی به درخواست های صدور مجوز برای سرمایه گذاری در استان شد.

وی تصریح کرد: براین اساس، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه ۱۵۰۰ درخواست سرمایه گذاری در استان در این سامانه ثبت شده که تاکنون ۶۷۰ فقره آن منجربه صدور جواز سرمایه گذاری شده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه بااشاره به تلاش‌هایی که توسط همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان طی چندسال اخیر برای کاهش نرخ بیکاری صورت گرفته، عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری که در این مدت داشته ایم، نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار داریم.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.