مرکز جامع توانبخشی کرمانشاه با خدمات ارزان آغاز به کار کرد
08 مهر 1399 - 11:47
بازدید 153
2

«مرکز جامع توانبخشی و ارتوپدی فنی» جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه روز سه‌شنبه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید؛ این مرکز خدمات تخصصی را با هزینه‌های کم ارائه می‌کند. به گزارش گفتمان زاگرس:مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در حاشیه آغاز به کار این مرکز گفت که بیش […]

پ
پ

«مرکز جامع توانبخشی و ارتوپدی فنی» جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه روز سه‌شنبه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید؛ این مرکز خدمات تخصصی را با هزینه‌های کم ارائه می‌کند.

به گزارش گفتمان زاگرس:مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در حاشیه آغاز به کار این مرکز گفت که بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آن هزینه شده است.

«فرزین معتمدی» مرکز جامع توانبخشی را از مجهزترین مراکز توانبخشی غرب کشور توصیف کرد.

تا پیش از این، فقط خدمات فیزیوتراپی در مرکز توانبخشی هلال احمر کرمانشاه ارائه می شد اما از امروز چندین بخش تخصصی دیگر به خدمات این مرکز اضافه شده است.

مرکز توانبخشی هلال احمر کرمانشاه در بلوار شهید بهشتی، روبروی بیمارستان طالقانی قرار دارد.

خبر خوش برای بیماران قبلی

رئیس مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی هلال احمر استان کرمانشاه در این باره گفت: کار درمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و مرکز بازتوانی قلب و عروق جمله زیرمجموعه‌های مرکز توانبخشی هستند.

«فاطمه احمدی» افزود: این مرکز بازتوانی قلب، اولین مرکز در غرب کشور است و ما توانایی ارائه خدمت به بیماران استان های همسایه را نیز داریم.

 مرکز بازتوانی قلب و عروق هلال احمر کرمانشاه

به گفته او دستگاه های مرکز بازتوانی قلب و عروق هلال احمر، کامل تر و پیشرفته تر از تجهیزات بیمارستان تخصصی قلب امام علی(ع) است.

آنچنان که احمدی بیان کرد، مرکز بازتوانی قلب و عروق با حضور متخصص قلب، فیزیوتراپ، پرستار و تکنسین می ‌تواند در هر ۴۵ دقیقه به چهار بیمار خدمت ارائه کند.

 دکتر فاطمه احمدی، رئیس مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی هلال احمر استان کرمانشاه

نوبت حضوری دلخواه

احمدی گفت: مرکز توانبخشی هم اکنون در نوبت صبح (ساعت هشت تا ۱۲) آماده خدمت رسانی به همه شهروندان است اما اگر شرایط کرونایی بهتر و میزان مراجعه کنندگان بیشتر شود، ساعت کاری ما به دو نوبت افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی هلال احمر استان کرمانشاه افزود: به ۲ صورت تلفنی و حضوری امکان گرفتن نوبت در این مرکز وجود دارد و شهروندان می توانند برای گرفتن نوبت با شماره ثابت ۰۸۳۳۸۳۵۷۸۹۲ تماس بگیرند و زمان دلخواه خود را برای مراجعه اعلام کنند.

 عنوان

تخفیف از ۱۰ تا صد در صد

احمدی درباره هزینه های خدمات مرکز توانبخشی هلال احمر نیز عنوان کرد: هزینه خدمات این مرکز برمبنای نرخ گذاری دولتی و پایین تر از همه مراکز توانبخشی استان است.

او با اشاره به تخفیف ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی خدمات تخصصی این مرکز گفت: بر اساس تشخیص مددکاری اجتماعی یا پزشک مربوطه بین ۱۰ تا صد در صد به مراجعه‌کنندگان تخفیف داده می شود.

احمدی همچنین اظهار کرد: به زودی و با اضافه شدن بخش شنوایی به مرکز توانبخشی هلال احمر، این مرکز تکمیل و تمام نیازهای توانبخشی شهروندان پوشش داده می شود.

با توجه به وجود بیش از هفت هزار ناشنوا و کم شنوا در استان کرمانشاه، راه اندازی بخش شنوایی کمک بزرگی به این قشر از شهروندان خواهد بود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه قطب‌ درمانی غرب کشور است که با داشتن ۲ هزار معلول و ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار ام اس(MS) به مراکز توانبخشی نیاز جدی دارد.

این استان در همین راستا سال گذشته موفق به راه اندازی دانشکده توانبخشی با هدف تربیت نیروهای تخصصی در حیطه‌های توانبخشی شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.