گشتی در استثنایی‌ترین باغ موزه دفاع مقدس ایران
12 مهر 1399 - 17:38
بازدید 169
4

باغ موزه دفاع مقدس که در میدان قائم(عج) شهر همدان واقع شده، از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین باغ موزه‌های سراسر کشور است و امروز آن را یکی از کامل‌ترین موزه‌ها و منابع بصری و سمعی دوران دفاع مقدس می دانند. به گزارش گفتمان زاگرس:خسرو زند، راوی و مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با […]

پ
پ

باغ موزه دفاع مقدس که در میدان قائم(عج) شهر همدان واقع شده، از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین باغ موزه‌های سراسر کشور است و امروز آن را یکی از کامل‌ترین موزه‌ها و منابع بصری و سمعی دوران دفاع مقدس می دانند.

به گزارش گفتمان زاگرس:خسرو زند، راوی و مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با بیان این مطلب گفت: همدان در دوران دفاع مقدس از جمله استان‌هایی بود که توانست به وسیله رشادت و ایثار رزمندگان همدانی تصویری ماندگار و درخشان از خود بر جای بگذارد و بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز به واسطه پتانسیل و ظرفیت فرهنگی بودن استان، فعالیت های زیادی در راستای حفظ و معرفی ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته که یکی از این اقدامات احداث و تجهیز باغ موزه بزرگ دفاع مقدس استان است.

وی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس همدان از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین باغ موزه‌های سراسر کشور است، این موزه با داشتن مساحتی ۶.۵ هکتاری از سال ۷۶ استارت کارش زده شد و ساخت آن از سال ۸۴ توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آغاز شد و سردارانی چون شهید همدانی و شهید شمسی پور در اجرای آن نقش داشتند و در نهایت در آبان سال ۸۹ افتتاح شده و به بهره برداری رسید و امروز یکی از کامل‌ترین موزه‌ها و منابع بصری و سمعی دوران دفاع مقدس است.

این راوی دفاع مقدس مطرح کرد: این باغ موزه در شش فاز طراحی شده که تاکنون چهار فاز آن به بهره برداری رسیده و دو فاز باقیمانده در انتظار تأمین اعتبار برای تکمیل است همچنین سالیانه علاوه بر گردشگران همدانی تعداد چشمگیری از زائران و هموطنان از سراسر کشور در قالب کاروان های راهیان نور یا انفرادی از این موزه استثنایی بازدید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این فضا در سطح کشور به علت خلق صحنه های ویژه دفاع مقدس، روایتگری های قوی، وجود فضای بزرگ همچنین اجرای آبنمای موزیکال به عنوان یکی از استثنایی ترین باغ موزه های سطح کشور معرفی شده و علاوه بر برنامه های ویژه دفاع مقدس این مکان تبدیل به محلی فرهنگی برای برگزاری رخداد و مراسم هایی ویژه در سطح استان شده است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس برای آشنایی بیشتر با باغ موزه دفاع مقدس همدان در این مجموعه گشتی زده‌ایم و با یک راوی دفاع مقدس گپی داشتیم تا با این موزه کمی بیشتر آشنا شویم.  

 ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.