کرونا میزبانی کردستان در مسابقات لیگ برتر کشتی کشور را لغو کرد
13 مهر 1399 - 8:03
بازدید 128
4

شیوع ویروس کرونا و جان گرفتن دوباره این ویروس منحوس تنها دلیل لغو مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی در سنندج به دلیل حفظ سلامت ورزشکاران و تیم های حاضر در مسابقات بود. به گزارش گفتمان زاگرس:برگزاری مسابقات ورزشی در هر شهر و استانی علاوه بر ایجاد شور و انگیزه برای مردم آن شهر و بخصوص […]

پ
پ

شیوع ویروس کرونا و جان گرفتن دوباره این ویروس منحوس تنها دلیل لغو مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی در سنندج به دلیل حفظ سلامت ورزشکاران و تیم های حاضر در مسابقات بود.

به گزارش گفتمان زاگرس:برگزاری مسابقات ورزشی در هر شهر و استانی علاوه بر ایجاد شور و انگیزه برای مردم آن شهر و بخصوص جوانان که می‌شود آنها را با برگزاری مسابقات ورزشی به سوی ورزش سوق داد ظرفیت مناسبی هم برای کشف استعدادهای آن استان و منطقه به وجود می‌آورد.

از دیرباز ورزش کشتی در استان کردستان از جایگاه خاصی برخوردار بوده است و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و قدرت بدنی جوانان در این استان ورزش کشتی می‌تواند در این استان جایگاه و اهمیت بیشتری داشته باشد.

کردستان همواره در کشتی ورزشکاران زیادی را تحویل جامعه ورزشی استان داده است و این ورزشکاران توانسته‌اند در مسابقات مختلف داخلی و خارجی برای استان و کشور افتخار آفرینی کنند.

بعد از مدت‌ها و با ظهور تیم کشتی فرنگی صبا نور کردستان و حضور آنها در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی جان تازه‌ای به ورزش کشتی استان تزریق شده است.

حضور مربی درجه یک جهانی و ورزشکاران نام آشنای ورزش کشتی جهان در تیم صبا نور امیدهای زیادی را در دل مردم کردستان برای کسب مدال و مقام را زیاد کرده است.

اما مهم‌تر از حضور تیم صبا نور میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی گروه ب در سنندج بود که با تصمیم فدراسیون لغو شد و همچون یک شوک به بدنه کشتی و ورزش استان بود.

حال کردستان با وجود زیرساخت‌های مناسب ورزشی پتانسیل بالایی در جذب میزبانی‌های داخلی و خارجی مسابقات داخل سالن را دارد.

اما آنچه بیشتر برای مطرح شدن کشتی کردستان لازم بود میزبانی رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی در سنندج بود که متأسفانه لغو شده است.

گفتنی است، مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی در گروه ب قرار بود ۲۳ و ۲۴ مهرماه در سنندج برگزار شود که با تصمیم فدراسیون میزبانی برگزاری این مسابقات به تهران داده شد.

شیوع ویروس کرونا عامل اصلی لغو میزبانی سنندج بود

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در همین رابطه اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و با موافقت تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشتی تمامی مسابقات با مرکزیت تهران برگزار می‌شود و به همین دلیل میزبانی از سنندج گرفته شد.

حامد جولایی بیان کرد: با توجه به تعدد سالن‌های ورزشی و وجود هتل‌های مناسب‌تر در شهر تهران برگزاری این مسابقات به تهران واگذار شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل لغو میزبانی سنندج و برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی در تهران برگزاری این مسابقات زیر نظر فدراسیون و وزارت بهداشت با وجود شرایط خاص شیوع بیماری کرونا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: جدا از مسابقات ورزش کشتی، رقابت‌های دیگر رشته‌های ورزشی مانند تنیس روی میز، هندبال، بسکتبال، فوتبال بانوان و … قرار است با مرکزیت شهر تهران برگزار شود تا آسیبی متوجه تیم‌ها نشود.

رئیس هیأت کشتی استان کردستان نیز که همزمان سرمربی تیم کشتی صبا نور نماینده استان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی را در اختیار دارد،بیان کرد: حفظ سلامت ورزشکاران و اعضای کادر فنی در اولویت تصمیم گیری های فدراسیون کشتی است.

تیم صبا نور آماده کسب افتخار در رقابت‌های لیگ برتر کشتی است

جمشید خیرآبادی دلیل لغو میزبانی سنندج از مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی را تنها شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: متأسفانه در آخرین لحظه این میزبانی با نظر ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت از سنندج گرفته شد و به تهران واگذار شد.

رئیس هیأت کشتی استان کردستان در خصوص آمادگی نماینده این استان در رقابت‌های لیگ برتر، افزود: تیم صبا نور تیم بسیار جوان و با انگیزه‌ای است و ما نیز تمام سعی و تلاش خودمان را انجام داده‌ایم تا در این تیم از افراد بومی استان استفاده کنیم تا هم به کسب تجربه ورزشکاران کردستانی کمکی کرده باشیم و هم ایجاد انگیزه‌ای برای جوانان و کودکان استان ایجاد شود.

خیرآبادی با اشاره به اینکه تیم صبا نور می‌تواند در میان برترین تیم‌های لیگ برتر کشتی فرنگی قرار بگیرد، اظهار کرد: در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی در گروه ب با تیم‌های بازار بزرگ تهران (ایران مال)، دانشگاه آزاد اسلامی، مدافعان حرم قم و آریوبرزن (اکسین خوزستان) هم گروه هستیم.

وی با اشاره به آمادگی تیم صبا نور برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر، گفت: با وجود ویروس کرونا، اعضای تیم در شرایط خوبی تمرینات خود را دنبال کرده و به کسب نتایج خوب در رقابت‌های لیگ امسال امیدوار هستیم.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.