استاندار: سهم سوخت مرزنشینان کردستان واریز می‌شود
14 مهر 1399 - 7:26
بازدید 104
5

استاندار کردستان گفت: سهم سوخت مرزنشینان استان بهودی و از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب مرزنشینان واریز می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: مدتی پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان […]

پ
پ

استاندار کردستان گفت: سهم سوخت مرزنشینان استان بهودی و از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب مرزنشینان واریز می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: مدتی پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان به تعویق افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد سود حاصل از فروش سوخت به حساب سرپرستان خانوارهای مرزنشین استان پرداخت می‌شود، افزود: شرکت نفت سود حاصل از فروش سوخت را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز و این سازمان هم اقدام به واریز آن به حساب مرزنشینان می‌کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه به دلیل شرایط تحریم کشور از سوی استکبار جهانی یکی از موارد و مشکلات نگران کننده به دلیل کمبود منابع ارزی مربوط به موضوع دارو است، گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی باید بطور جدی‌تر با قاچاق دارو برخورد کنند چرا که این موضوع برای کشور و به تبع استان بسیار حائز اهمیت است.

مرادنیا با اشاره به اینکه قاچاق دارو عامل تهدیدکننده سلامت مردم هم محسوب می‌شود، اضافه کرد: وضعیت کنونی جامعه بدلیل شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای است که باید بیماران مختلف به داروی لازم دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به طور جدی  در حال پیگیری بازگشایی بازارچه‌های مرزی در استان هستیم و این مهم در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: در خصوص اختصاص سهمیه سوخت به کامیون‌ها در مرزهای استان نباید با دیگر استان‌های مرزی کشور تفاوتی وجود داشته باشد.

استاندار کردستان تاکید کرد: این مهم باید براساس طرح پایش میزان مصرف سوخت در استان هم اجرایی و عملی شود تا قشر زحمتکش راننده در استان متضرر نشده و حقی از آنها ضایع نشود.

تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در کردستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: سه واحد تولید ماسک در استان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و در حال تولید هستند و سه واحد دیگر هم در حال دریافت پروانه بهره‌برداری هستند.

محمد دره‌وزمی اضافه کرد: ظرفیت اسمی این واحدها ۱۰۰ میلیون ماسک در سال و به عبارتی روزانه ۳۰۰ هزار عدد است و در حال حاضر براساس رصدهای انجام شده روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی قیمت عرضه ماسک را یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: مشکلی از بابت تامین ماسک برای عموم مردم نداریم و این کالا به اندازه کافی در بازار موجود است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه برای مصارف عمومی مشکلی بابت تامین ماسک در استان وجود ندارد، افزود: اکنون مشکل تامین ماسک سه لایه برای کادر بهداشت و درمان استان وجود دارد که به سختی در حال تامین آن هستیم.

عطالله حیدری اضافه کرد: با یکی از واحدهای تولیدی همدان قراردادی برای تهیه و تامین ماسک سه لایه ویژه کادر درمان استان داریم ولی بدستور استاندار همدان اجازه خروج ماسک از استان داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: در صورتی که سهمیه ملزومات مورد نیاز تهیه ماسک سه لایه به کردستان داده شود امکان تولید آن در داخل استان وجود دارد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی کردستان هم در این جلسه گفت: به محض شیوع کرونا در کشور و به تبع استان برخورد جدی با قاچاق محصولات سلامت محور که بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ افشین شاه‌حسینی تاکید کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال، ۴۱۴ هزار عدد ماسک، ۴۴۳ هزار عدد دستکش و بیش از ۱۲ هزار لیتر ژل ضدعفونی کننده قاچاق کشف و ضبط و یک هزار و ۸۵۰ واحد صنفی هم پلمب شده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.