فرماندار همدان: با هر گونه تجمع در اربعین حسینی برخورد می‌شود
14 مهر 1399 - 17:44
بازدید 87
2

فرماندار همدان با تاکید بر مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت پیاده‌روی عزاداران و پذیرایی زائران اربعین گفت: با هر گونه تجمع در روز اربعین برخورد و بساط افراد بی‌اعتنا به کرونا برچیده می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس:حسین افشاری اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا هرگونه پیاده روی و پذیرایی در قالب کاروان […]

پ
پ

فرماندار همدان با تاکید بر مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت پیاده‌روی عزاداران و پذیرایی زائران اربعین گفت: با هر گونه تجمع در روز اربعین برخورد و بساط افراد بی‌اعتنا به کرونا برچیده می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:حسین افشاری اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا هرگونه پیاده روی و پذیرایی در قالب کاروان اربعین سید الشهدا (ع) به سمت مرزهای بیرون کشور و مسیرهای داخلی ممنوع است.  

او تاکید کرد: امسال هیچگونه پیاده روی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی که سالهای قبل مرسوم بود برگزار نمی‌شود. 

فرماندار همدان گفت: از حرکت کاروانها به سوی مرزهای غربی کشور در شهرستان همدان نیز جلوگیری می‌شود و تاکنون گزارشی مبنی به تشکیل کاروان به قصد سفر زیارت اربعین گزارش نشده است.  

افشاری با اشاره به اینکه وضعیت شهر همدان از نظر ابتلا به بیماری کرونا نارنجی است افزود: اگر شرایط به همین روال پیش برود مراسمی مختصر برای عرض ارادت به سالار شهیدان اجرا می‌شود.  

او خاطرنشان کرد: این مراسم در یک نقطه از شهر همدان در فضای باز پیش بینی شده و قبل از اجرا مکان و زمان آن به مردم اطلاع رسانی می‌شود.  

به گفته فرماندار همدان هر برنامه‌ای که موجب تجمع مردم شود مانند ایستگاه‌های صلواتی که زمینه ابتلای شهروندان به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد ممنوع است و بساط آن‌ها برچیده می‌شود.  

افشاری یادآوری کرد: اگر کسانی در پی جمع آوری کمک های مومنانه برای اقشار نیازمند باشند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در چارچوب شیوه نامه‌های ابلاغی مجاز به این کار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۳۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۵۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.