تردد غیرمجاز از مرزهای کرمانشاه انجام نشده است
14 مهر 1399 - 18:18
بازدید 165
5

معاونان عملیات نیروهای انتظامی و نظامی مستقر در کرمانشاه اعلام کردند که تاکنون تردد غیر مجاز زائران اربعین از مرزهای استان با کشور عراق مشاهده نشده است‌. به گزارش گفتمان زاگرس:نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور معاونان نیروی‌های انتظامی و نظامی به ریاست حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و […]

پ
پ

معاونان عملیات نیروهای انتظامی و نظامی مستقر در کرمانشاه اعلام کردند که تاکنون تردد غیر مجاز زائران اربعین از مرزهای استان با کشور عراق مشاهده نشده است‌.

به گزارش گفتمان زاگرس:نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور معاونان نیروی‌های انتظامی و نظامی به ریاست حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد.

اجازه عبور از معابرهای مرزی را نمی دهیم

معاون عملیات قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در این نشست گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی برای کنترل مرزها با مرزبانی همکاری داریم و با هرگونه تردد غیرقانونی برخورد می کنیم.

امیر سرتیپ دوم «کیومرث جعفری» افزود: عبور از مرزها برای رفتن به عراق غیر قانونی است از این رو اجازه نمی دهیم فردی خارج از معابر رسمی اقدام به تردد از مرزها کند.

وی اظهار داشت: باید قبل از اینکه زائران به صورت مجاز به مرزها برسند شناسایی و توسط عوامل انتظامی بازگردانده شوند.

معاون عملیات قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اعلام اینکه تاکنون تردد غیر مجاز بین مرزهای استان کرمانشاه با عراق گزارش نشده است اعلام کرد: باید افرادی که با سوء استفاده از احساسات زائران قصد انتقال آنان به صورت غیرمجاز را دارند شناسایی به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

تعامل مرزبانی با طرف عراقی

معاون عملیات مرزبانی کرمانشاه نیز در این نشست اعلام کرد: مرزبانی کرمانشاه به منظور کنترل بهتر مرز در ایام اربعین نشست‌هایی را با فرمانده منطقه سه مرزبانی عراق برگزار کرده است.

سرهنگ «حجت الله کرمی» افزود: پیش از فرا رسیدن ایام اربعین اقدامات مطلوبی انجام شده و تیپ های عملیاتی طرف عراقی در مرز مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره برای دیدار با فرمانده حشد الشعبی در استان‌های مرزی عراق هستیم، گفت: تاکنون در حوزه استحفاظی ما نیز با توجه به تعاملات انجام شده در ۲ طرف مرز تاکنون تردد غیر مجاز گزارش نشده است.

معاون عملیات مرزبانی کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که افراد غیر مجاز وارد خاک عراق شوند مجازات سختی از طرف عراقی در انتظار آنها است.

سرهنگ «محمدرضا فرهادپور» نماینده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست تاکید کرد: تاکنون در حوزه استحفاظی سپاه نیز تردد غیر مجاز مشاهده نشده است و مرزهای استان در امنیت کامل قرار دارند.

کنترل راه‌ها توسط ناجا

نماینده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به آمادگی کامل ناجا برای کنترل زایران اربعین گفت: به منطور جلوگیری از حرکت زائران به سمت مرز محدودیت های خاص را در ورودی و خروجی استان اعمال کردیم.

سرهنگ «محمدمهدی یاوری» عنوان کرد: نیروهای خود را در کنگاور و دالاهو تقویت کردیم تا در صورت مشاهده زائران آنان را در نهایت تکریم باز گردانند و همچنین پاسگاه های مسیر این آمادگی‌ را دارند که در صورت مشاهده زائران برای بازگرداندن آنها اقدام کنند.

وی افزود: با کمک دوربین های پایش تصویری جاده ها را رصد می کنیم و نیروهای اطلاعاتی نیز به صورت نامحسوس در جاده ها تردد می کنند.

نماینده فرماندهی انتظامی با بیان اینکه تمام راه های اصلی و فرعی دسترسی به مرزها شناسایی شده و در حال کنترل است، افزود: پلیس فتا در حال کنترل فضای مجازی در زمینه اربعین است و یگان ویژه نیز در حالت آماده باش به سر می برد.

حفظ سلامت مردم یک ضرورت است

مدیرکل امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست، حفظ سلامت مردم و مقابله با ویروس کرونا در شرایط کنونی را یک ضرورت دانست و گفت: اگر چه ما از حضور در مراسم اربعین محروم شدیم اما قطعا فضای کشور یک فضای اربعینی است.

«نصرت الله مرادی» با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم شورای امنیت کشور به منطور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا اعزام زائران اربعین به عراق ممنوع شده است، عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی و اقناع سازی شیفتگان سید الشهدا انجام شده است و امسال شاهد هجوم مردم به مرزها نیستیم.

مدیرکل امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید تداوم فعالیت های فرهنگی و اقناع سازی مردم، افزود: باید به شکلی عمل کنیم که سلامت مردم در ایام شیوع کرونا حفظ شود.

مرادی خطاب به مدیران‌ صداوسیما نیز گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید از پخش تصاویر محرک که مردم را نسبت به حضور در مراسم تشویق می کند بپرهیزند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.