علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به کلاهبرداری در مورد واکسن آنفلوآنزا هشدار داد
17 مهر 1399 - 6:47
بازدید 133
5

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار به شهروندان در مورد تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا از همه مردم خواست که مراقب باشند و در دام کلاهبرداری واکسن آنفلوآنزا نیفتند. به گزارش گفتمان زاگرس: «مهدی محمدی» افزود: ممکن است برخی سودجویان برای فروش و تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام به تماس تلفنی با  شهروندان کرده و […]

پ
پ

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار به شهروندان در مورد تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا از همه مردم خواست که مراقب باشند و در دام کلاهبرداری واکسن آنفلوآنزا نیفتند.

به گزارش گفتمان زاگرس: «مهدی محمدی» افزود: ممکن است برخی سودجویان برای فروش و تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام به تماس تلفنی با  شهروندان کرده و با معرفی شماره حساب درخواست واریز وجه نمایند.

او از همه شهروندان خواست با هوشیاری نسبت به این موضوع، در دام کلاهبرداران نیفتند.

نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در کرمانشاه اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان، گفت: امسال واکسن‌ آنفلوآنزا در ۲ بخش به معاونت بهداشتی دانشگاه تحویل شده و در حال توزیع و تزریق بین گروه‌های هدف هستیم.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: بخش اول که حدود ۱۳ هزار دُز است به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان تحویل داده شد.

او گفت: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده تمام بیمارستانهای دولتی واکسن را دریافت نموده اند و در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهرستانها نیز واکسن تزریق و در سامانه سیب نیز ثبت شده است. 

وی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، در هفته گذشته، استان کرمانشاه بالاترین میزان تزریق واکسن را در کشور داشته است.

وی اضافه کرد: بخش دوم واکسن آنفلوآنزا نیز ۲روز پیش دریافت شد و قرار است در روزهای آینده واکسن به بیمارستان های بخش خصوصی و نظامی نیز تحویل گردد و توزیع واکسن در بهزیستی و سرای سالمندان تا هفته آینده  انجام خواهد شد.

پزشکان بخش خصوصی برای دریافت واکسن آنفلوانزا چکار کنند؟

رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه نیز در مورد اینکه پزشکان بخش خصوصی برای دریافت واکسن آنفلوانزا چکار کنند، گفت: با توجه به محدودیت تعداد واکسن های تحویل شده به سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه (بجزء حوزه اسلام آبادغرب) همکاران واجد شرایط برای دریافت واکسن تا ساعت ٨ صبح روز شنبه مهر١٩ فرصت دارند که در سایت www.ksmc.ir ثبت نام نمایند.

دکتر «محمدباقر حیدری» شرایط لازم برای دریافت واکسن را نیز اعلام کرد و افزود: متقاضیان باید دارای پروانه فعال، شاغل در بخش خصوصی، سن بالای ۵٠ سال و دارای بیماری زمینه‌ای (با ارائه مدرک)  باشند.

۵۰۴کرونایی بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه‌روز گذشته ۵۶ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۹۴۶ نفر رسید.

«محمدی محمدی » افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۶هزار و ۱۹۵ نفر رسید.

به گفته او اکنون ۵۰۴ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را سه نفر اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۲ نفر در شهرستان روانسر و یک نفر نیز در شهرستان هرسین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

او گفت: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۶۴ نفر رسید.

محمدی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۳هزار و ۷۷۹ نفر بستری و ۱۲هزا و ۶۱۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته وی همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۱۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.