کمبود فضا و نیروی انسانی دغدغه اصلی آموزش و پرورش سقز است
18 مهر 1399 - 17:29
بازدید 121
4

سرپرست آموزش و پرورش سقز با اشاره به اینکه عمر فضاهای آموزشی این شهرستان بسیار بالاست گفت: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دغدغه و مشکل جدی و اصلی این بخش است. به گزارش گفتمان زاگرس:فیروز عارفی اظهار داشت: در راستای شناسایی کمبودها و چالش‌های پیش رو به این نتیجه رسیدیم یکی از مهمترین مشکلات فرسودگی […]

پ
پ

سرپرست آموزش و پرورش سقز با اشاره به اینکه عمر فضاهای آموزشی این شهرستان بسیار بالاست گفت: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دغدغه و مشکل جدی و اصلی این بخش است.

به گزارش گفتمان زاگرس:فیروز عارفی اظهار داشت: در راستای شناسایی کمبودها و چالش‌های پیش رو به این نتیجه رسیدیم یکی از مهمترین مشکلات فرسودگی و کمبود فضای آموزشی است بنابر اسناد موجود، عمر فضاهای آموزشی بالا و تأسیس بسیاری از مدارس مربوط به سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۴ است.

وی الگوسازی و مرجعیت سازی را از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش سقز در حوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلات زیادی دارد که باید برای برون رفت از آنها تدابیر لازم اتخاذ شود.

عارفی یادآور شد: بدلیل آنکه سقز جزو شهرستان‌های با رشد مثبت جمعیت است، بنابراین نیاز به فضای آموزشی بیشتر و بهتری دارد و بازسازی و احداث مدارس فرسوده و قدیمی نیز ضروری است.

وی افزود: ۱۴ فضای آموزشی تخریبی و ۳۰ آموزشگاه هم دستور تخلیه دارد که باید در زمینه ساماندهی فضاها با احتیاط عمل کرد که این مساله دغدغه تمام شهروندان و اولیا دانش آموزان است زیرا در آینده نه چندان دور اگر چاره‌اندیشی نشود به بحران تبدیل خواهد شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش سقز با بیان اینکه شهرستان سقز از لحاظ نیروی انسانی با کمبود حدود ۷۵۰ نفر نیروی آموزشی و خدماتی رو برو است، گفت: با این اوصاف سازماندهی نیروی انسانی بطور کامل در سال تحصیلی جاری انجام و سعی شده که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی به تعطیلی‌مدارس اشاره کرد و افزود: ماموریت ما در زمان شیوع مجدد بیماری کرونا و ضرورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس این است که آموزش به عنوان حیات انسان باید تداوم یابد و در شرایط کرونایی همکاران ما بکار ادامه دهند و با کمک همکاران اجرایی و آموزشی در بستر فضای مجازی، آموزش تداوم داشته باشد.

عارفی بر ضرورت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت برای عدم دسترسی به فضای مجازی تأکید کرد و یادآور شد: پنج هزار نفر بر اساس خود اظهاری به آموزش مجازی دسترسی ندارند که در این رابطه به علت آنکه تأمین گوشی تلفن همراه و تبلت برای این تعداد افراد مقدور نیست، سعی شده با تولید سی دی و محتوای آموزشی با محوریت آموزش محلی، به تداوم آموزش برای این دسته از دانش‌آموزان اقدام شود.

۴۰ هزار دانش آموز سقزی در ۲۸۰ مدرسه دولتی مشغول به تحصیل هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.