دادستان دستور بسته‌شدن درب آرمستان‌های کرمانشاه را صادر کرد
21 مهر 1399 - 16:51
بازدید 97
3

دادستان کرمانشاه روز دوشنبه دستور بسته شدن درب تمام آرامستان‌های کرمانشاه را به دلیل تشدید شیوع بیماری کرونا صادر کرد. به گزارش گفتمان زاگرس:شهرام کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گسترده‌تر شدن شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: متاسفانه باوجود چنین وضعیتی در استان، شاهد شلوغی و تردد بسیار بالای شهروندان […]

پ
پ

دادستان کرمانشاه روز دوشنبه دستور بسته شدن درب تمام آرامستان‌های کرمانشاه را به دلیل تشدید شیوع بیماری کرونا صادر کرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:شهرام کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گسترده‌تر شدن شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: متاسفانه باوجود چنین وضعیتی در استان، شاهد شلوغی و تردد بسیار بالای شهروندان در آرمستان‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این شرایط می‌تواند افزایش آمار مبتلایان و فوتیهای این بیماری در استان را به دنبال داشته باشد، براین اساس از امروز (۲۱ مهر) درب تمام آرمستان‌های کرمانشاه بسته خواهد بود.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: این دستورالعمل شامل آرمستان‌های همه شهرستان و حتی روستاهای استان هم خواهد بود.

وی اعلام کرد: فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی وظیفه حسن نظارت بر اجرای این دستورالعمل را برعهده خواهند داشت و در صورت کوتاهی به عنوان تخطی در مدیریت با  آنها برخورد قطعی انجام می‌گیرد.

کرمی یادآور شد: در صورتی که خانواده‌ای هم برگزاری مراسم تدفین دارند، برگزاری این مراسم تنها باید با حضور ۲ تا چهار نفر از صاحبان مراسم عزا انجام گیرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

فوت ۲۷۲ بیمار در شبانه روز گذشته در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۲۷۲ بیمار در شبانه‌روز گذشته بر اثر بیماری کرونا خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

«سیماسادات لاری» با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.

وی با اشاره به این که خوشبختانه تاکنون ۴۰۹ هزار و ۱۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: چهار هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون چهار میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی تاکید کرد: براین مبنا، با برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در منازل هم از آنجایی که تهدید کننده سلامت شهروندان است، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می کنیم.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.