وضعیت آموزش در مناطق روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه بیشتر است
22 مهر 1399 - 11:56
بازدید 80
4

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث توجه به حوزه آموزش در مناطق روستایی و عشایری استان گفت: وضعیت آموزش در مناطق کمتر برخوردار به خصوص مناطق عشایری و روستایی نیاز به بررسی و توجه بیشتر دارد. به گزارش گفتمان زاگرس:اقبال عباسی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در برخی از […]

پ
پ

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث توجه به حوزه آموزش در مناطق روستایی و عشایری استان گفت: وضعیت آموزش در مناطق کمتر برخوردار به خصوص مناطق عشایری و روستایی نیاز به بررسی و توجه بیشتر دارد.

به گزارش گفتمان زاگرس:اقبال عباسی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در برخی از مناطق روستایی استان به خصوص منطقه دیناران، کلاس درس و مدرسه وجود ندارد و باید برای ارزیابی بیشتر در این مناطق حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به رفع محرومیت در این مناطق به خصوص محرومیت آموزشی و برقراری عدالت آموزشی، گفت: مدیران آموزشی باید با حضور میدانی در این مناطق بتوانند، زمینه احداث مدرسه و تامین امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان را فراهم کنند.

به گفته وی، در این منطقه کمترین امکانات وجود دارد و مقرر شد با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، زیرساخت و ارتباطات در این منطقه حاضر و مشکلات آموزش و پرورش و همچنین توسعه این منطقه بررسی شود.

عباسی با اشاره به اهمیت بحث سواد و سوادآموزی در جامعه گفت:  استفاده از آگاهی برای زندگی شخصی مصداق سواد است.

به گفته وی، باید جایگاه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت برای مردم نهادینه شود تا مردم با اختیارات، وظایف و امکانات آموزش و پرورش آشنا شوند و  همه کاستی‌ها متوجه آموزش و پرورش تلقی نشود.

عباسی با اشاره به اهمیت بحث صدور مدرک‌المثنی برای مدرک تحصیلی گفت: هرچه صدور مدرک تحصیلی گرانتر باشد مردم در حفظ و حراست آن تلاش بیتری خواهند داشت و باید برای صدور گواهی المثنی مدرک تحصیلی هزینه متناسب در نظر گرفته شود.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۱۰ هزار دانش‌آموز  در مطقع تحصیلی مختلف در۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.