۳۳ دهیاری کردستان به دستگاه دمنده آتش مجهز شدند
23 مهر 1399 - 15:30
بازدید 116
3

مدیرکل امور دهیاری‌ها و شورای اسلامی استانداری کردستان گفت: ۳۳ دهیاری این استان به منظور سرعت بخشی در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع به دستگاه دمنده آتش مجهز شدند. به گزارش گفتمان زاگرس:ابراهیم شریف پور روز اظهار داشت: برای خرید ۳۳ دمنده آتش، ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌های استان با برنامه ریزی این […]

پ
پ

مدیرکل امور دهیاری‌ها و شورای اسلامی استانداری کردستان گفت: ۳۳ دهیاری این استان به منظور سرعت بخشی در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع به دستگاه دمنده آتش مجهز شدند.

به گزارش گفتمان زاگرس:ابراهیم شریف پور روز اظهار داشت: برای خرید ۳۳ دمنده آتش، ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌های استان با برنامه ریزی این اداره کل تخصیص و هزینه شده است.

وی اضافه کرد: دهیاری‌های اولویت دار شهرستان‌های بانه، سقز، سروآباد، مریوان و سنندج طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر اساس تعداد حریق‌های انجام شده در چند سال گذشته انتخاب و این دمنده‌ها در اختیارشان قرار گرفت.

مدیرکل امور دهیاری‌ها و شورای اسلامی استانداری کردستان افزود: این اداره کل همچنین بدنبال جذب اعتبارات جدید برای خرید آتش خاموش کن جهت دهیاری‌های دیگر است تا جوامع محلی بتوانند در سریعترین زمان ممکن با برخی تجهیزات ابتدایی در دسترس هنگام بروز حوادث از جمله آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها اقدام کنند.

امسال در ۱۴۷ فقره آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی یک هزار و ۲۱۶ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در آتش سوخت که از این میزان ۲۶۵ هکتار آتش سوزی در جنگل‌های طبیعی، ۸۷۳ هکتار در مراتع و ۷۷ هکتار در اراضی جنگلی این استان اتفاق افتاده است.

۴۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی که دچار آتش سوزی شد در بانه، ۳۰۶ هکتار در سنندج، ۷۰ هکتار در سقز، ۱۴۹ هکتار در مریوان، ۳۳۴ هکتار در کامیاران، ۱۰۳ هکتار در بیجار، ۴۰ هکتار در قروه، ۹۷ هکتار در سروآباد، ۲۳ هکتار در دهگلان و ۴۶ هکتار در دیواندره بود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد.

در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.