استاندار کرمانشاه: توسعه کشاورزی با افزایش درآمد زارعان محقق می‌شود
24 مهر 1399 - 15:27
بازدید 230
5

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توسعه کشاورزی با افزایش درآمد زارعان محقق می‌شود، گفت: وظیفه داریم امکانات و شرایط لازم برای افزایش درآمد کشاورزان فراهم نماییم تا زیربنای توسعه شکل بگیرد. به گزارش گفتمان زاگرس:«هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در بازدید از مزارع برنج شهرستان صحنه به منظور پیگیری و بررسی مشکلات کشاورزان این شهرستان؛ رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی […]

پ
پ

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توسعه کشاورزی با افزایش درآمد زارعان محقق می‌شود، گفت: وظیفه داریم امکانات و شرایط لازم برای افزایش درآمد کشاورزان فراهم نماییم تا زیربنای توسعه شکل بگیرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:«هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در بازدید از مزارع برنج شهرستان صحنه به منظور پیگیری و بررسی مشکلات کشاورزان این شهرستان؛ رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی جهادکشاورزی و امور آب را یادآوری کرد و افزود: کشت برنج با استفاده از آب‌های سطحی به عنوان جایگزین ذرت و چغندرقند بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه به میزان کمتری آب نیاز دارد و درآمد بیشتری را نیز نصیب کشاورزان می‌کند.

وی اظهار داشت: از جهاد کشاورزی و امور آب به لحاظ همکاری با مردم تشکر می‌کنم و با اعتقاد به لزوم حفاظت از آب‌های زیرزمینی باید ساز و کاری را فراهم کنیم که با نگاه کارشناسی برای سال‌های آینده نیز تصمیم‌گیری شود تا هم معیشت کشاورزان و دغدغه‌مندی امور آب لحاظ شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کشت برنج سرانه درآمد کشاورزان را در هکتار تا پنج برابر افزایش داده است؛ تاکید کرد: آبیاری مزارع برنج بر اساس دستورالعمل با استفاده از آب‌های سطحی انجام شده و با امور آب توافق کردیم که مردم برنج بکارند اما سطح کشت قانونی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده که باید رعایت شود.

بازوند افزایش درآمد کشاورزان را عاملی مهم در مهاجرت معکوس و رونق کسب و کار و افزایش اشتغالزایی منطقه دانست و تصریح کرد: برای نقش آفرینی مردم در فرآیندهای توسعه نیاز هست اقدامات موثری در حوزه افزایش درآمد و بهره‌وری انجام شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه سفر خود به صحنه در نشستی با حضور «علی رضایی» نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی مشکلات زمین‌های پایین دستی مردم در حاشیه سد قشلاق را بررسی کرد و گفت: با هماهنگی آب منطقه‌ای و فرمانداری درخواست‌های مردم برای اجرای طرح حدنگار و تعیین مشخصات دقیق زمین‌ها انجام می‌شود.

بازوند ساماندهی رودخانه‌ها و لایروبی با انجام طرح‌های زهکشی برای پیشگیری از وقوع سیلاب را یادآور شد و گفت: مشکل سیلاب را باید به حداقل برسانیم تا از خسارات احتمالی به کشاورزان جلوگیری شود.

شهرستان صحنه ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این میزان اراضی تولید می‌شود.

این شهرستان با ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.