افزایش ۶۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق در چهارمحال‌وبختیاری
25 مهر 1399 - 11:40
بازدید 155
5

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۶۶ درصد افزایش داشته است، گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۲۳۵ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال بوده است. به گزارش گفتمان زاگرس:سردار منوچهر امان‌اللهی ۲۳ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت هفته ناجا با شعار […]

پ
پ

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۶۶ درصد افزایش داشته است، گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۲۳۵ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال بوده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:سردار منوچهر امان‌اللهی ۲۳ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت هفته ناجا با شعار «با هم برای امنیت و سلامت»، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی است تا بتوانیم مشارکت عمومی را در حوزه نظم و امنیت، آموزش همگانی و کسب مهارت افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در کشور و استان با تمام توان ایثارگران و مجاهدانه در تمامی حوزه‌ها فعالیت می‌کند، افزود: چهارمحال‌وبختیاری از لحاظ امنیت از وضعیت مناسبی برخوردار است.

امان‌اللهی در ادامه با اشاره اینکه سرقت یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۴۸ سارق دستگیر و ۱۱ باند متلاشی شده و سرقت‌های مهم استان در مجموع دو درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال سرقت‌های مسلحانه ۱۰۰ درصد، سرقت منازل شش درصد، سرقت از مغازه هفت درصد، سرقت موتور شس درصد و سرقت محموله ۳۳ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: از ابتدای امسال دو تن و ۹۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته و در این راستا ۱۸۱۵ نفر دستگیر شدند.

وی به آمار تصادفات استان از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان ۱۹۰۳ فقره تصادف رخ داده که این تصادفات ۲۶ درصد کاهش داشته که در تصادفات جرحی ۲۸ درصد کاهش و در تصادفات فوتی ۱۷ درصد کاهش را شاهد بودیم.

امان‌اللهی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۲۶۸ هزار و ۳۱۹ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ثبت شده که به طور میانگین ، روزانه ۱۴۵۰ تماس با این سامانه به ثبت رسیده است.
وی مشاوره مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره در حوزه‌های مختلف را از اولویت‌های کاری نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: در این حوزه از ابتدای امسال ۲۲۹۵ فقره پرونده تشکیل و ۸۰ درصد آن‌ها به سازش منجر شده است.

امان‌اللهی با اشاره به افزایش ۳۰ درصد وقوع جرایم سایبری و رایانه‌ای، افزود: کشفیات جرایم رایانه‌ای در این زمان چهار درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد:۸۴ درصد پرونده‌های رایانه‌ای تشکیل شده منجر به کشف شده و در همین راستا ۶۹ نفر دستگیر شدند.

امان‌اللهی با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق از ابتدای سال‌جاری ۶۶ درصد افزایش داشته است، گفت: ارزش ریالی کالای مکشوفه ۲۳۵ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال بوده است.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به وجود ۳۴ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان، گفت: از این تعداد ۹ دستگاه ثبت رکورد انجام می‌دهند که تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر نقص دوربین‌ها برطرف شود.

امان‌اللهی با بیان اینکه ۳۶۴۸ فقره رکورد سرعت در شش ماه نخست سال ثبت شده است، تصریح کرد: علت شش درصد تصادفات مربوط به سرعت غیرمجاز است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا کلینیک نظامی استان به منظور رسیدگی به بیماران کرونایی در اختیار علوم پزشکی قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.