خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری ۱۲۱ درصد افزایش یافت
25 مهر 1399 - 20:15
بازدید 105
3

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۲۱ درصدی خرید تضمینی محصول گندم از بهره‌برداران این استان در سال جاری خبر داد. به گزارش گفتمان زاگرس:کیقباد قنبری با اشاره به  پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان در سال جاری اظهار داشت: افزون بر ۸۴۲ میلیارد ریال برای خرید تضمینی۳۳ هزار و ۵۵۶ تن گندم  […]

پ
پ

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۲۱ درصدی خرید تضمینی محصول گندم از بهره‌برداران این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:کیقباد قنبری با اشاره به  پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان در سال جاری اظهار داشت: افزون بر ۸۴۲ میلیارد ریال برای خرید تضمینی۳۳ هزار و ۵۵۶ تن گندم  پرداخت شد.  
 به گفته وی، این میزان گندم خریداری شده از نظر وزن ۱۲۱ درصد و از نظر مبلغ پرداخت شده ۲۲۰ درصد رشد داشته است، که افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی هرکیلوگرم از ۱۷ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال از سوی دولت، علت اصلی تحویل گندم از سوی کشاورزان بوده است. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری، از ذخیره‌سازی محصول گندم خریداری شده کشاورزان در سیلوی ۲۷ هزار تنی مرکز استان  خبر داد و تصریح کرد: فرایند تحویل گندم خریداری شده به کارخانه‌های آرد استان با دستورالعمل این اداره انجام می‌شود.  

قنبری، از بهبود کیفیت گندم تولیدی استان خبر داد و گفت: ارائه آموزش و حمایت مستقیم دولت از بهره‌برداران و استفاده از بذر اصلاح شده توسط سازمان جهادکشاورزی، باعث افزایش مرغوبیت گندم امسال استان بوده است.  

وی، با اشاره به تجهیز مرکز تحویل گندم در سیلوی اداره غله استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت‌سنج تصریح کرد: خرید محصولات تضمینی با کمترین خطا خریداری می‌شود.
به گزارش گفتمان زاگرس، در سال زراعی جاری بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص داشت که ۲۳ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

بیش از ۶۶ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، باغبانی و زراعت اشتغال دارند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.