از قطب‌های ورزش ایران هستیم
27 مهر 1399 - 7:36
بازدید 133
4

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: کرمانشاه از دیرباز تاکنون به واسطه پرورش قهرمانان بزرگی که در دل خود داشته یکی از قطب‌های ورزش ایران است. به گزارش گفتمان زاگرس:جلال عزیزی به مناسبت هفته تربیت بدنی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی و قهرمانی و ورزش کردن از زمان‌های دور بین […]

پ
پ

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: کرمانشاه از دیرباز تاکنون به واسطه پرورش قهرمانان بزرگی که در دل خود داشته یکی از قطب‌های ورزش ایران است.

به گزارش گفتمان زاگرس:جلال عزیزی به مناسبت هفته تربیت بدنی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی و قهرمانی و ورزش کردن از زمان‌های دور بین مردم کرمانشاه نهادینه شده، اظهار کرد: این فرهنگ نسل به نسل منتقل شده و امروز یکی از استان‌های فعال ورزش کشور هم در حوزه ورزش قهرمانی و هم حوزه ورزش همگانی هستیم.

وی تصریح کرد: علاقمندی مردم کرمانشاه به ورزش باعث شده تا استانی توانمند و پیشرو در ورزش کشور باشیم.

معاون ورزش و جوانان استان اضافه کرد: جایگاه ورزش کرمانشاه در کشور به گونه ای است که رئیس کمیته ملی پارالمپیک در آخرین سفر خود به استان عنوان کرد که “ورزش کشور بدون کرمانشاه لنگ می‌ماند و این استان از مزیت‌های مهم ورزش ایران است”.

وی بااشاره به قدرت ورزش‌های انفرادی کرمانشاه در ایران، عنوان کرد: ورزشکاران زیادی در رشته‌های انفرادی از کرمانشاه بارها در میادین بین المللی با درخشش خود پرچم ایران را بالا برده اند.

عزیزی در ادامه گفت: علاوه بر ورزش‌های انفرادی، در ورزش‌های تیمی و گروهی هم از گذشته تاکنون ورزشکاران و تیم‌های خوبی داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: فوتبال، بسکتبال و والیبال و این چندسال اخیر هم هندبال به رشته‌های تیمی مهم استان تبدیل شده‌اند و ورزشکاران شاخصی در آنها داریم.

معاون ورزش و جوانان استان بابیان اینکه کرمانشاه در ۳۶ رشته همواره دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی مختلف را دارد، اعلام کرد: همچنین سال گذشته حدود ۳۰۰ ورزشکار از استان به تیم‌های ملی دعوت شدند که اگر خوب نگاه کنیم، استان‌هایی که چنین شرایطی را در ورزششان دارند، بسیار محدود هستند.

وی به شیوه بیماری کرونا در هشت ماه گذشته هم اشاره ای کرد و گفت: طی این مدت ورزش‌های همگانی استان بسیار متاثر شد، چراکه تا پیش از آمدن این بیماری ایستگاه های ورزش صبحگاهی در نقاط مختلف استان برپا بود که بعد از شیوع کرونا تعطیل شدند.

عزیزی اضافه کرد: بعلاوه شیوع این بیماری باعث شده تا تنها با ۱۰ درصد از ظرفیت ورزش استان فعال باشیم.

وی تاکید کرد: باتوجه به تعطیلی ادامه دار رشته‌های پربرخورد مانند کاراته، تکواندو، بوکس و کشتی که بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را در آنها داشتیم، در پایان شش ماهه نخست امسال تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به حدود ۱۰ هزار نفررسیده که نسبت به مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.