فرماندار ملایر: با مدیران کم‌کار در حوزه مقابله با کرونا برخورد می‌شود
28 مهر 1399 - 6:16
بازدید 114
3

مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های لازم هستند و با مدیران کم‌کار در این زمینه به شدت برخورد می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس:قدرت الله ولدی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ملایر  با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامتی مردم با کسی […]

پ
پ

مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های لازم هستند و با مدیران کم‌کار در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:قدرت الله ولدی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ملایر  با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامتی مردم با کسی تعارفی نداریم اظهار داشت: این شهرستان در شرایط وخیم قرمز کرونا قرار دارد و برای تغییر این روند همه باید پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مقابله با کرونا افزود: قانون به شما اجازه داده با متخلفان به شدت برخورد کنید و هر جایی به مشکل برخورد کردید، به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اعلام کنید.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه با تخلفات کسانی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، اغماض نمی‌کنیم افزود: محدودیت‌های گذشته در راستای برگزاری تجمع‌ها، مراسم‌ها و عروسی‌ها همچنان ادامه دارد و اجازه نمی‌دهیم کسی ناقض قانون باشد.

ولدی ضمن انتقاد از روند خاکسپاری فوتی‌ها در آرامستان بهشت هاجر و ازدحام جمعیت گفت: مقرر شد خاکسپاری‌ها در این آرامستان به صورت ساعتی و با حضور حداقل ۱۰ نفر از بستگان متوفیان انجام شود، که متاسفانه شاهد معضل جدی در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: شهرداری ملایر موظف است طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا عمل کند و ضمن برخورد جدی نیروی انتظامی با متخلفان و جریمه خودروهای حاضر در بهشت هاجر، از خانواده متوفیان تعهد گرفته شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا در ملایر بر لزوم تداوم تشدید بازرسی و نظارت‌ها از اماکن عمومی، ادارات و واحدهای صنفی، اعلام هشدار وضعیت قرمز و رعایت موارد بهداشتی توسط ۲ دستگاه آژیرکش در سطح شهر به صورت روزانه، نظارت جدی بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، نصب بنرهای هشدار دهنده به شهروندان در سطح شهر و استفاده از تلویزیون‌های شهری تاکید کرد.

ولدی گفت: برای مقابله با کرونا و کاهش ورودی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها، باید همانند اوایل شیوع ویروس کرونا همه اقشار همچون گروه‌های جهادی، بسیج، سازمان‌های مردم نهاد و هیات اندیشه‌ورزان جوان این شهرستان نیز وارد میدان شوند و ستاد مقابله با کرونا را کمک کنند.

وی با قدردانی ویژه از اصحاب رسانه این شهرستان در آگاه‌سازی مردم نسبت به هشدار شیوع کرونا بیان کرد: هفته گذشته خبرنگاران ملایر دوشادوش تیم‌های نظارت و بازرسی همراهی لازم را داشتند که انتظار داریم هفته جاری نیز تلاش خود را در همراهی با تیم‌های بازرسی و تولید محتوا ادامه دهند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان تا جایی که امکان دارد خدمات خود را به صورت غیر حضوری و نوبت دهی ارایه دهند و از ازدحام جمعیت و حضور افراد در این ادارات جلوگیری کنند.

ولدی تاکید کرد: تمام مصوبات و وظایفی که از قبل در زمینه مقابله با کرونا بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی بوده، باید به درستی اجرا و مدیران به وظایف و مسوولیت خود عمل کنند و با هر گونه کوتاهی در این زمینه برخورد می‌کنیم.

وی از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز خواستار بازرسی و نظارت جدی بر بازار مرغ، کنترل اقلام و کالاهای اساسی شد و گفت: سلامت مردم در درجه اول اهمیت است و هر کسی در این زمینه مسوولیتی دارد باید به مسوولیت خود وفادار باشد.

ولدی با بیان اینکه ۹۰ درصد ابتلا به این بیماری خانوادگی است و روزانه حدود ۳۰ نفر در ملایر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند افزود: کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به بیمارستان‌ها بروند و به کادر درمان و بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در ملایر 

فرمانده انتظامی ملایر نیز گفت: در هفته گذشته ۱۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد و بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.

سرهنگ محمدباقر سلگی خواستار تشکیل تیم مطالعاتی در راستای احصا و شناسایی گروه‌ها و محله‌های آسیب‌زا شد و بیان کرد: مبتلایانی که در قرنطینه خانگی هستند، به صورت آزادانه در سطح تردد می‌کنند که نیاز است این افراد شناسایی و در مکانی مخصوص قرنطینه شوند.

وی آغاز مراسم‌های عروسی را معضلی جدی در شیوع ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: در سطح شهر برگزاری مراسم عروسی کنترل می‌شود و در سطح روستاها باید از ظرفیت معتمدان و بزرگان روستا برای جلوگیری از برگزاری این مراسم‌ها استفاده شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴  ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۶۶۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.