مرزبانی کولبری را جرم می داند؟
01 آبان 1399 - 7:17
بازدید 131
1

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری خود بپردازند. به گزارش گفتمان زاگرس:سردار علیرضا مرزبانی اظهار کرد: طبق بند ۸ ماده ۴ قانون ناجا، مرزبانی به عنوان ضابط قانون، مبارزه […]

پ
پ

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری خود بپردازند.

به گزارش گفتمان زاگرس:سردار علیرضا مرزبانی اظهار کرد: طبق بند ۸ ماده ۴ قانون ناجا، مرزبانی به عنوان ضابط قانون، مبارزه با انواع قاچاق و جرائم مشهود، مبارزه با گروهک های معاند تروریستی مسلح ضد نظام جمهوری اسلامی، کشف جرم، تعقیب، توقیف و دستگیری مجرمیین، مرتکبین و متهمین انواع جرائم مرزی و امنیتی، تعقیب، توقیف و دستگیری مجرمین، مرتکبین و متهمین انواع جرائم مرزی و امنیتی، تردد افراد بدون مجوز قانونی از مرزهای غیرمجاز، خصوصاً مبارزه با انواع قاچاق اعم از سلاح و مهمات، انسان، مواد مخدر، مشروبات الکلی، ورود هرگونه کالا غیر از مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی، خصوصاً حمل کالاهای ضد امنیتی، ضدفرهنگی و کالاهای ممنوع المعامله (مشروبات الکلی)، و…، را به عنوان رسالتی بزرگ بر عهده دارد.

وی افزود: مرز طبق قانون تعریف دارد و هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم تلقی می‌شود، بعضا مصاحبه‌هایی را شاهدیم که آگاهانه و ناآگاهانه عنوان می‌کنند که مرزبانی با کولبران برخورد کرده در صورتی که کولبر مجاز مورد حمایت مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان بیان کرد: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری خود بپردازند.

وی ادامه داد: کولبر فردی است که در زمان و مکان و روز مشخص به جابه جایی کالایی مشخص مبادرت می‌ورزد و عملکردش با نظارت مرزبانی است، اما وقتی فردی در نیمه شب در دره‌ها و ارتفاعات تردد غیرمجاز دارد و گاها با مرزبانی درگیر شده و اقدام به تیراندازی می‌کند مسلم است که کولبر نیست؛ اگرچه با “کوله” خود اجناس غیرمجاز،ضد فرهنگی، مشروب، اسلحه و مهمات را حمل می‌کند.

سردار مرزبانی یادآور شد: برخی اظهارنظرها و انتقاداتی بر علیه مرزبانی است که نباید تلاش شبانه‌روزی و مستمر سربازان،‌ درجه‌داران و مرزبانان ما که در شرایط سخت خدمتگزاری می‌کنند با اظهارنظرهای نادرست زیر سؤال برود.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.