مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند کرمانشاه آغاز به کار کرد
01 آبان 1399 - 14:38
بازدید 183
3

 مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند پارک علم و فناوری کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور «حمیدرضا طیبی»، رییس جهاد دانشگاهی کشور افتتاح شد. به گزارش گفتمان زاگرس، این مرکز که در پنج کیلومتری جاده شهر کرمانشاه به هَلَشی قرار دارد، در راستای تکمیل اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه تاسیس شده است. رییس جهاد دانشگاهی کشور در آیین […]

پ
پ

 مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند پارک علم و فناوری کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور «حمیدرضا طیبی»، رییس جهاد دانشگاهی کشور افتتاح شد.

به گزارش گفتمان زاگرس، این مرکز که در پنج کیلومتری جاده شهر کرمانشاه به هَلَشی قرار دارد، در راستای تکمیل اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه تاسیس شده است.

 مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند پارک علم و فناوری کرمانشاه

رییس جهاد دانشگاهی کشور در آیین افتتاح مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: ما علاقه‌مندیم که در زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه به ویژه در موضوع هوشمندسازی کشاورزی با مرکز نوآوری کشاورزی کرمانشاه همکاری داشته باشیم.

«حمیدرضا طیبی» در جمع خبرنگاران افزود: جهاد دانشگاهی همچنین آمادگی دارد در زمینه فعالیت‌های فناورانه از جمله مهندسی برق و مخابرات با مراکز نوآوری همکاری کند زیرا صنعت مخابرات در کشور به شدت در حال توسعه و استفاده از آن در سایر صنایع گسترده است.

او گفت: تلاش می‌کنیم که مراکزی همانند مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند پارک علم و فناوری کرمانشاه در سایر نقاط و صنایع هم توسعه پیدا کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه هم با بیان اینکه مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند یک شتاب دهنده تخصصی را در دل خود دارد، گفت: ماموریت و هدف این مرکز، تجاری‌سازی نیازهای فناورانه کشور در حوزه کشاورزی هوشمند با کمک چهار استارتاپ و تیم تجاری و بازرگانی است.

«سیامک آزادی» در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این مرکز به دنبال تولید فناوری‌های مورد نیاز با تاکید بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه و نیز تولید فناوری‌های وارداتی است که اکنون در دسترس قرار ندارد.

او عنوان کرد: تمام فناوری‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای هوشمندسازی بخش کشاورزی در حیطه فعالیت مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند کرمانشاه قرار دارد.

  سیامک آزادی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه

او اظهار کرد: فعالیت این مرکز تا زمانی که محصول کاملاً تجاری‌سازی و به بازار عرضه شود، ادامه پیدا می‌کند که در گام نخست تمام تجهیزاتی که برای اتوماسیون و هوشمند سازی گلخانه‌های کشاورزی در سه بخش کاشت، داشت و برداشت مورد نیاز است، جزو برنامه های مرکز خواهد بود.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از اثرات فعالیت مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند را ارتقای بهره‌وری در کشاورزی استان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد کرمانشاه در حوزه کشاورزی از جمله طرح بزرگ گرمسیری و اراضی قابل کشت گسترده، مهمترین اثر فعالیت مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند می‌تواند بالا بردن سطح بهره وری این اراضی و افزایش قابل توجه سطح اشتغال استان باشد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.