معاون استاندار کردستان: هیچ تانکر سوختی در مرز باشماق متوقف نیست
03 آبان 1399 - 20:10
بازدید 98
4

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر هیچ تانکر حامل سوختی که در صف و یا در پارکینگ مرز باشماق متوقف باشد، نداریم. به گزارش گفتمان زاگرس:خالد جعفری اظهار داشت: بعد از نشستی که دو هفته پیش با مسوولان اقلیم کردستان عراق برگزار شد، مشکل حمل سوخت توسط تانکرها از باشماق حل […]

پ
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر هیچ تانکر حامل سوختی که در صف و یا در پارکینگ مرز باشماق متوقف باشد، نداریم.

به گزارش گفتمان زاگرس:خالد جعفری اظهار داشت: بعد از نشستی که دو هفته پیش با مسوولان اقلیم کردستان عراق برگزار شد، مشکل حمل سوخت توسط تانکرها از باشماق حل شد.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد بر اساس توافق انجام شده کامیون‌های حامل سوخت که در مرز متوقف مانده‌اند، با اولویت بنزین، بدلیل خطرات تخلیه و بارگیری، مستقیم حمل و به مقصد بروند و مابقی نیز که شامل نفت و گازوئیل و مقداری بنزین است در باشماق عراق تخلیه و در تانکرهای عراقی بارگیری شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اعلام اینکه قبل از تاریخ برگزاری این نشست تعداد تانکرهای متوقف شده یک هزار و ۷۰۰ دستگاه بود، افزود: تخلیه بار این تانکرها بعد از جلسه و توافقات انجام شده، آغاز شد.

جعفری یادآور شد: در این نشست توافق شد محموله این تانکرها به صورت ۵۰ – ۵۰ حمل مستقیم توسط تانکرهای ایرانی و تخلیه و بارگیری در مرز انجام شود.

وی تاکید کرد: تا روز جمعه دوم آبان ماه سال جاری همه تانکرهای سوخت موجود در باشماق محموله خود را تخلیه کردند و در حال حاضر هیچ دستگاه تانکر سوخت متوقف شده‌ای در این مرز باقی نمانده است.

ناظر گمرکات کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فیلم و خبری که روز گذشته در یکی از رسانه‌ها در خصوص بلاتکلیفی تانکرهای حامل سوخت منتشر شده مربوط به مرز باشماق مریوان نیست.

بختیار رحمانی پور اظهار داشت: هم اکنون هیچ گونه مشکلی بابت تردد تانکرهای سوخت در مرز باشماق مریوان وجود ندارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.