بار سنگین هزینه‌های درمان بر دوش بیماران کرونایی‌/ پروتکل‌های بیمه‌ای رها شده است
06 آبان 1399 - 10:57
بازدید 162
6

در شرایطی که همه بیمه‌ها موظف به حمایت همه جانبه از کرونایی‌ها هستند اما مشاهده می‌شود افرادی که دچار کرونا شده و به هر دلیلی در مراکز غیر دولتی درمان خود را پیگیری می‌کنند مورد حمایت بیمه‌های تکمیلی قرار نمی‌گیرند. در همین راستا عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور معتقد […]

پ
پ

در شرایطی که همه بیمه‌ها موظف به حمایت همه جانبه از کرونایی‌ها هستند اما مشاهده می‌شود افرادی که دچار کرونا شده و به هر دلیلی در مراکز غیر دولتی درمان خود را پیگیری می‌کنند مورد حمایت بیمه‌های تکمیلی قرار نمی‌گیرند. در همین راستا عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور معتقد است سیاست‌گذاری حوزه بیمه از سوی دولت رها شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:این روزها یکی از مشکلاتی که بیماران کرونایی با آن مواجه می‌شوند بحث عدم حمایت بیمه‌ها و پرداخت هزینه‌های گزاف درمان از سوی بیمار است.

در شرایطی که همه بیمه‌ها موظف به حمایت از کرونایی‌ها هستند و به ویژه در شرایط سخت کرونایی باید همراه و یاور بیمه‌شدگان باشند اما مشاهده می‌شود افرادی که دچار کرونا شده و به هر دلیلی در مراکز غیر دولتی درمان خود را پیگیری می‌کنند مورد حمایت بیمه‌های تکمیلی قرار نمی‌گیرند.

عدم حمایت بیمه‌های تکمیلی از بیماران کرونایی در شرایطی است که یک فرد چند سال حق بیمه خود را پرداخت کرده تا در شرایط حساس و مورد نیاز از آن استفاده کند اما حال که تمام دنیا درگیر کرونا شده و بیمه‌ باید وظیفه خود را انجام دهند متاسفانه این حمایت صورت نمی‌گیرد و بیمار کرونایی که در یک مرکز غیر دولتی درمان می‌شود مجبور است هزینه گزافی برای بدست آوردن سلامتی خود بپردازد.

سوال اینجاست که چرا بیمه‌های تکمیلی وظیفه خود را در قبال این مشکل بیماران کرونایی انجام نمی‌دهند و تا کی قرار است این روند ادامه داشته باشد.

در همین راستا یحیی ابراهیمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برخی انتقادها مبنی بر عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌ای از بیماران کرونایی توضیح داد: بله، متاسفانه شاهد عدم اجرای پروتکل‌های مربوط به کرونا هستیم، واقعیت این است که در تمام دولت‌هایی که پروتکل کرونا به شکل کامل اجرا می‌شود بخشی از کار مربوط به بیمه‌ها است یعنی باید پوشش بیمه‌ای به طور صد درصد انجام شود.

وی افزود: اما در کشور  ما حتی داروی رمدسیویر (که البته اثرگذاری آن را به عنوان یک پزشک متخصص تایید نمی‌کنم) تحت پوشش تحت پوشش بیمه‌ی قرار ندارد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: خانواده‌ها نه تنها باید با غم از دست دادن عزیزانشان کنار بیایند بلکه باید سی تا چهل میلیون بابت هزینه درمان پرداخت کنند و این ظلم است.

ابراهیمی بیان کرد: در برخی کشورها تضمین، توسعه و دسترسی به خدمات درمانی تسهیل شده مثلا بعضی کشورها ششصد میلیون یورو پیش پرداخت به بیمه‌ها را داشته‌اند، موضوع دیگر استهمال حق بیمه‌ها و کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی هم برای کارگر و هم کارفرما است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در عوض دولت باید این حق و حقوق را پرداخت کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه یک میلیارد یورو از سوی رهبری به بخش کرونا تخصیص پیدا کرده است، عنوان کرد: این اعتبار صرفا باید در حوزه کرونا هزینه شود که موضوع بیمه نیز از زیرشاخه‌های اصلی کنترل کرونا است.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی که بیمار به علت عدم حمایت بیمه و یا نداشتن پوشش بیمه‌ای نتواند خود را درمان کند، پیامد آن افزایش مبتلایان به کرونا است.

وی گفت: ما در برخی کشورها شاهد معافیت موقت باز پرداخت حق بیمه و پرداخت بیمه بیکاری به پرسنل و افراد تحت پوشش هستیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: ورود جدی دولت در بخش بیمه ضروری است، از طرفی سازمان‌های بیمه‌گر هم در بخش خصوصی هم دولتی موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند، بر خلاف تصور پروتکل تنها استفاده از ماسک نیست بلکه اجرای کامل پوشش بیمه‌ای نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت پروتکل بهداشتی کرونا رعایت شود اما نسبت به مسائل بیمه‌ بی‌توجهی شود.

ابراهیمی گفت: روزانه چندین هزار نفر مبتلا به کرونا در کشور شناسایی می‌شود، از این تعداد حداقل ۱۰ درصد نیاز به بستری شدن  و دارو دارند، بنابراین و حتما باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه دولت است که در خصوص بیمه ورود کند، عنوان کرد: سیاست گذاری بیمه مربوط به شورای عالی بیمه زیر نظر رئیس جمهور و وزارت بهداشت است و متاسفانه دولت این قضیه را رها کرده است‌.

ابراهیمی گفت: انتظار داریم دولت مسائل بیمه‌ای را رفع و از آن طرف نیز بیمه‌های خصوصی و دولتی پروتکل‌ها را در شرایط فعلی که مردم گرفتار هستند پای کار بیایند نمی‌شود که فقط برای روزهای خوش باشند.

در هر حال با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود دولت به مقوله حمایت بیمه‌ها از بیماران کرونایی توجه داشته و شرایطی فراهم شود تا بیماری که برای درمان به مراکز غیردولتی می‌رود خیالش از بابت حمایت بیمه بر طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت راحت باشد و مجبور نشود هزینه‌های گزاف پرداخت کند.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.