فداکاری معلم خوزستانی خیران را پای کار آورد
10 آبان 1399 - 10:40
بازدید 102
3

فداکاری یک معلم در دهستان عنافچه شهرستان باوی خوزستان در شرایط سخت کرونایی، خیران را پای کار آورد و باعث شد تا با کمک آنها، تعدادی از دانش‌آموزان محروم این دهستان صاحب تبلت شده و از آموزش مجازی بهره‌مند شوند. به گزارش گفتمان زاگرس:منصور حمیدی یک سرباز معلم است که دانش آموزان پایه ششم ابتدایی […]

پ
پ

فداکاری یک معلم در دهستان عنافچه شهرستان باوی خوزستان در شرایط سخت کرونایی، خیران را پای کار آورد و باعث شد تا با کمک آنها، تعدادی از دانش‌آموزان محروم این دهستان صاحب تبلت شده و از آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

به گزارش گفتمان زاگرس:منصور حمیدی یک سرباز معلم است که دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در مدرسه شهید نبگانی این دهستان محروم را آموزش می‌دهد.

وی بیان کرد: من به عشق کودکان هر روز هفته برای آموزش حضوری ۲۷ دانش‌آموز خود به مدرسه می‌رفتم تا به دانش آموزان آموزش دهم.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان تبلت و یا تلفن همراه نداشتند تا از طریق شبکه شاد و یا فضای مجازی همچون سایر دانش‌آموزان آموزش ببینند؛ به همین دلیل هر روز از اهواز به این دهستان  می رفتم تا به صورت حضوری به دانش‌آموزان آموزش دهم.

حمیدی با بیان اینکه برای هر دانش آموز یک ساعت مشخصرا برای آموزش در نظر گرفتم تا کلاس به صورت متراکم برگزار نشود افزود:با انتشار عکس و مطلبی از من در فضای مجازی توسط مدیر مدرسه، تعدادی نیکوکار پای کار آمدند و برای تهیه تبلت و تلفن همراه این دانش آموزان همکاری کردند.

وی بیان کرد: سه تبلت به دانش آموزانم هدیه دادم و خیران نیز تعدادی تبلت اهدا کردند و هم اکنون ۲۵ دانش آموز من دارای تبلت و گوشی هستند که می‌توانند به صورت مجازی آموزش دریافت کنند. خیران قول دادند برای ۲ دانش آموز دیگر هم که فعلا از تلفن همراه خانواده استفاده می‌کنند تبلت تهیه کنند.

این سرباز معلم افزود: شغل معلمی بسیار شریف و ارزشمند است و باید به این شغل احترام گذاشت، من تنها به دلیل عشق به کودکان و دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی از اهواز تا دهستان عنافچه برای آموزش به آنها به این مدرسه می رفتم و از هفته گذشته که تبلت دریافت کردند به صورت مجازی به آنها آموزش می‌دهم.

دهستان عنافچه در ۳۵ کیلومتری اهواز از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی ، دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز با ۴۱ مدرسه ابتدایی و یک مدرسه متوسطه اول است. این دهستان ۱۲ هزار نفر جمعیت ساکن در ۴۱ روستا دارد.

با شیوع ویروس کرونا آموزش به دانش آموزان به صورت مجازی انجام می شود و طبق اعلام مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ۷۵ درصد مدارس استان زیر پوشش اینترنت برای استفاده از شبکه شاد هستند.

طبق اعلام مدیرکل فناوری ارتباطات خوزستان ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در خوزستان باید زیر پوشش اینترنت قرار بگیرند و اینترنتی که به مدارس اختصاص داده می شود به صورت رایگان است.

استانداری خوزستان خرید سه هزار تبلت را برای دانش آموزان مناطق محروم بر عهده گرفت که طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان یک هزار تبلت از این تعداد در انبار ذخیره شده است و ۲ هزار تبلت دیگر در گمرک هستند و هنوز ترخیض نشده‌اند.

پتروشیمی ماهشهر خرید ۲ هزار تبلت و معاونت توسعه مناطق روستایی و محروم ریاست جمهوری نیز حرید پنج هزار تبلت برای مناطق محروم شهرستان های آبادان، خرمشهر و ماهشهر را متعهد شده‌اند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است که در هفت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.