۱۱ هزار راس دام قاچاق در مرزهای کردستان توقیف شد
11 آبان 1399 - 6:52
بازدید 115
4

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ۱۱ هزار راس دام به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در مرزهای این استان توسط مرزبانان مهار و توقیف شده است. به گزارش گفتمان زاگرس:سردار علیرضا مرزبانی روز یکشنبه اظهار داشت: در راستای حراست از مرزهای استان و مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق، مرزبانان این فرماندهی […]

پ
پ

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ۱۱ هزار راس دام به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در مرزهای این استان توسط مرزبانان مهار و توقیف شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:سردار علیرضا مرزبانی روز یکشنبه اظهار داشت: در راستای حراست از مرزهای استان و مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق، مرزبانان این فرماندهی در مناطق مرزی بانه و مریوان توانستند در چندین ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی گله‌های بزرگ احشام را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: در این عملیات ها ۱۱ هزار راس انواع دام سبک و سنگین قاچاق فاقد مجوز که توسط افراد سودجو به مرزهای استان انتقال داده شده بود، مهار و از خروج غیر قانونی آنها جلوگیری شد.

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این احشام کشف شده حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار مرزبانی نکاتی را در خصوص دلایل قاچاق احشام عنوان کرد و افزود: به علت اختلاف قیمت بالا و تفاوت نرخ ارز در عراق قاچاقچیان رو به قاچاق احشام آورده و با این کار قصد اختلال در بازار داخلی را دارند.

وی تاکید کرد: مرزبانان استان با تلاش شبانه روزی از خروج احشام و ورود هر گونه کالای قاچاق دیگر جلوگیری خواهند کرد تا همپای نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی مانع از خروج سرمایه ملی از کشور شوند.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد که شهرستان‌های مریوان، سروآباد و سقز را شامل می‌شود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.