پیامبر اسلام(ص) اثرگذارترین فرد تاریخ است
13 آبان 1399 - 15:01
بازدید 1668
9

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهرکرد با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) اثرگذارترین فرد تاریخ است، گفت: وجود مقدس پیامبر(ص) جزو مشترکات شیعه و سنی و الهام‌بخش و مظهر وحدت مسلمانان است. به گزارش گفتمان زاگرس؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقر مختاری شامگاه گذشته در همایش مجازی «پیامبر اعظم(ص)، پیام‌آور عشق و وحدت» که به همت سازمان دانشجویان جهاد […]

پ
پ

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهرکرد با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) اثرگذارترین فرد تاریخ است، گفت: وجود مقدس پیامبر(ص) جزو مشترکات شیعه و سنی و الهام‌بخش و مظهر وحدت مسلمانان است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقر مختاری شامگاه گذشته در همایش مجازی «پیامبر اعظم(ص)، پیام‌آور عشق و وحدت» که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، در تبیین جایگاه والای پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: اندیشمند آمریکایی مایکل اچ. هارت در کتابی با عنوان «صد: رتبه‌بندی مؤثرترین چهره‌های تاریخ» به معرفی یک‌صد چهره تاریخی تأثیرگذار از ابتدای تاریخ حیات بشریت تا کنون می‌پردازد و وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشان(ص) را در صدر این فهرست قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در میان این شخصیت‌ها نام حضرت عیسی مسیح نیز به چشم می‌خورد، اچ. هارت قائل به این نکته است که پیامبر(ص) که در میان مردمانی عاری از فرهنگ و تمدن ظهور یافتند منشأ تأثیر تا امروز شدند. این اندیشمند غیرمسلمان در کتاب خود می‌نویسد: «شاید اینکه من این وجود مقدس را به‌عنوان اثرگذارترین شخصیت در لیست جهانی به پهنای تاریخ معرفی کردم برخی‌ها را شگفت زده کند یا جای پرسش باقی بگذارد اما او تنها مرد تاریخ است که در ابعاد مادی و معنوی به شکل خارق‌العاده‌ای موفق بوده است. محمد(ص) یکی بزرگ‌ترین ادیان تاریخ بشر را پایه‌گذاری کرده است. امروز سیزده قرن پس از وفات او، نفوذش همچنان نیرومند و فراگیر است.
این مدرس حوزه و دانشگاه در استان بیان کرد: قرآن کریم پیامبر(ص) را معرفی کرده و شاید آیه ۱۶۴ سوره مبارکه آل‌عمران زیباترین توصیف از آن حضرت باشد که خداوند می‌فرماید: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ».

حجت‌الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) اثرگذارترین فرد تاریخ است، افزود: ما مسلمانان چنین ظرفیت و نیرویی داریم و پرسش اینجاست که چرا دنیای اسلام باوجود داشتن چنین نعمت و میراث معنوی و دینی، اثر گذاری لازم را در معادلات امروز دنیا ندارد؟ پاسخ این است که دشمنان توانسته‌اند با ایجاد تفرقه و اختلافات میان مسلمانان موجبات ضرر و خسارت دنیای اسلام را فراهم کنند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهرکرد وجود مقدس پیامبر(ص) را جزو مشترکات شیعه و سنی دانست و گفت: آن حضرت الهام‌بخش و مظهر وحدت مسلمانان است. دشمن تلاش کرده تا با راه انداختن جنگ مذهبی و اختلاف میان گروه‌های مسلمان از شمار جمعیت جامعه اسلام بکاهد همچنان که این اتفاق در برهه‌ای از تاریخ با جنگ سی‌ساله برای دین مسیحیت رقم خورد و بدخواهان با اختلاف‌پراکنی میان پیروان کاتولیک و پروتستان‌ جامعه مسیحیت را تضعیف کردند تا به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به عبارتی از شهید مطهری، تصریح کرد: این شهید در یکی از کتاب‌هایش نوشته بود که ای کاش حکومت عثمانی باقی مانده بود چرا که اگر این حکومت اهل سنت باقی مانده بود، ما مسلمانان امروز در عرصه جهانی صاحب قدرت و حقی بودیم و می‌توانستیم امیدوار باشیم که یک کشور اسلامی ولو سنی، حق وتو در مجامع جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به جاهلیت و نگاه‌های افراطی در برخی گروه‌های اسلامی که هیچ اعتقادی به وحدت ندارند، گفت: این تندروی‌ها و تفرقه‌ها در میان مسلمانان منجر به این می‌شود که فردی مانند ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اجازه توهین و جسارت به ناموس فکری مسلمانان و مقدسات اسلامی و ساحت پیامبر(ص) را به خود بدهد. اگر اختلافات کنار برود و همه مسلمانان برای تقابل با دشمن مشترک متحد شوند، جهان اسلام چهره بهتری خواهد یافت.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.